Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Näring i blom? Reply To: Näring i blom?

  • reaper

    Member
    2009-07-24 at 16:56

    @Folderman1 wrote:

    Jag har även provat köra med endast orkide´näring och nässelvatten. Funkade inte alls. Mina plantor svarade på samma sätt som med bara vatten. Jag köpte därför Hesi startpaket för jord från nordicgrow.com/ Nu tillsätter jag näring enligt schema. Jag har precis börjat och kommer innom några veckor återkomma med resultat av detta.

    Hej på er!

    Nu har det gått ca 1,5vecka sedan jag startade att använda Hesi Bloom complex Fosfor plus och supervit på mina blommande LR & PPP jag sa innan att det inte hände något med nässelvatten och orkide´näring. MEN Med hessi märker jag en markant skilnad. Budsen fetar på sig som bara F** jag märker en klar skillnad. Dock vet jag inte om det var så smart att köpa hela paketet då Hasselfors P-Jord förmodligen hade räckt till vegg i 1,5mån. Men men kör halva dosen bara i vegg då jag märker att det är lätt att bränna dom när man ändå har så näringsrik jord från början. Kanske räckt med bara P-Jord i veg men va fan kan ju inte ska sååå mycke med även näring i vegg så länge man inte bränner dom-.