Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Beroende… Reply To: Beroende…

  • maroxx

    Member
    2008-09-07 at 14:12

    Håller med om att ett “psykiskt beroende” helt beror på personen i fråga och dennes psyke, men det ÄR ändå ett beroende precis som spel, mat osv.

    “beroende” kan även gälla kärlek och/eller familjen, folk man tycker om, musik… man blir inte tillfredsställd förän man upplever det man längtar efter och vissa av dessa saker skapar mer problem än andra(för dem som tillåter problemen att uppstå vill säga)

    Cb kanske är mer beroendeframkallande än t.ex. spel för vissa, men absolut inte för alla, Jag själv har en liten tendens till att fastna i saker jag gillar, men oftast bara en kort tid, sen lessnar jag.

    I slutändan handlar allt om det personliga psyket, både fysiskt och psykiskt beroende kan överkommas om man ger sig in för det, psyket har även en stor del i om du ihuvudtaget BLIR beroende, vissa här kan säkert röka nostop i månader och sedan bara sluta tvärt utan något som helst sug, eller?