Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Munchies Bulgur!! Reply To: Bulgur!!

  • shimasonti

    Member
    2010-04-22 at 23:35

    ett litet partytrix från en gammal kock så använd lite buljong till bulguren, dvs vattnet du kokar det i. Hönsbuljong är en personlig favorit, finns även vitlök och persilja buljong som är en höjdare, det beror ju lite på vad du ska servera till. Men jag får nog hålla med om BEA till bulgur, nej fy skäms.
    En klick cremé fraiche kanske spetsat med några droppar lime, eller curry, saffran lite beroende på vad du väljer som huvudråvara.
    Men till kyckling eller fläskfilé så passar ovannämnda alternativ som fisken i vattnet! Ett hett tips är oxå cous cous för er som gillar bulgur. även cous cous och ris kokas fördelaktigt i buljong!

    Angående dryckesval, så hade jag satsat på antingen som tidagre nämt, ett tunnare öl likt staropramen, red stripe, corona, kalik, efes eller ett lite torrare vitt vin. kanske ett australienskt chardonnay. behöver ju just inte vara australienskt, men druvan chardonnay passar till lite syrligare rätter. passar för övrigt bra med till exempel cremé fraiche. Avnänder du curry och saffran så hade jag satsat på en lite tyngre druva som sauvingon blanc vin från californien. tom lättare cabarnet savignon (rött vin) kan passa till detta.

    lycka till med matlagningen!

    Mvh shima