Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Hur tar vi cannabisaktivism till högre instans? Reply To: Hur tar vi cannabisaktivism till högre instans?

#459965

reaper
Member

Din modell presenterar en del problem Squall:
För det första tycker jag inte att man ska odla för sin egen vinst. Och man ska låta vissa grupper odla bara för att… Det hade inte blitt rättvist och reformer skulle snart krävas. Jag kan ge ett exempel:
En ung kille på 27 år har riktigt låg lön och får därför odla lite som ska säljas i sämhället. Allt ska beskattas och han tror att han kan få kakans alla delar, och därigenom tjäna ett par extra slantar (kan bli mycket på långt sikt), genom att inte deklarera sin skörd utan säljer ca 70% till sina polare.
Vad har vi då för resultat? Ett brott begås, staten känner sig lurad och utnyttjad (detta kan absolut inte leda till något gott). Min poäng är att inte låta privatpersoner sammarbeta med staten för allas vinst, antingen blir det total legalisering och alla odlar och säljer till priser de själv sättet, kapitalismens under, eller ett kaos som slutar i fiasko, om inte värre.

MVH koral