Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Hur tänker dem? (du är bäst!) Reply To: Hur tänker dem? (du är bäst!)

  • reaper

    Member
    2008-02-18 at 23:55

    Härligt! Dethär är ett ämne jag verkligen diggar.
    Jag filosofierar lite i de banorna att människan i sin natur är god.
    Då tänker jag på det viset att, alla strävar ju egenteligen efter lycka.
    Och iom att/om man finner lycka kommer man att sprida positiva vibbar både aktivt och inaktivt.

    Det är dock i vår strävan efter lycka jag tror vi utför onda handlingar, vi blir giriga och kan inte låta tiden bida med ödmjukhet mot det slutgiltiga målet.
    Jag tror det slutgiltiga målet är detsamma för oss alla, ett tillstånd av genuin lycka.
    Det är bara det att se vad som verkligen gör en lycklig inte är så lätt att se alla gånger. Speciellt i det moderna samhället när vi alla influeras så mycket av materiella ting och diverse skönhets ideal, som pumpas ut varje dag och media.
    Det är nog dax att fler öppnar ögonen och inte bara blundar och sväljer, fast det känner iaf jag att redan är i full rullning. Individer världen över blir mer och mer medvetna om sina val dagligen.
    Internet finns och sprider kunskap i oändliga proportioner.

    Hamnade på ett litet sidospår…

    Människan vill så mycket i nuet istället för att se “the big picture” det som känns rätt för stunden, kan komma tillbaka och hemsöka dig långt senare.
    Det är nog det som är väldigt svårt att se.

    Vad det gälelr positiva och negativa sidor hos människor, så finns ju enbart negativa sidor så länge du/jag väljer att se dem.
    Jag brukar se alla mina medmänniskor som mina speglar, de speglar både mina positiva och negativa sidor. Och det är i situationer jag känner mest irritation/ilska/kärlek som jag lär mig mest, det är där jag kan hämta ödmjukhet.
    Inte alla gånger jag lyckas iofs, men jag försöker verkligen iaf
    :)

    Bäst att sluta här, trött nu. Så man inte rabblar på för mycket :D

    Frid