Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Köttätare vs. vegetarianism tråden! Reply To: Köttätare vs. vegetarianism tråden!

  • reaper

    Member
    2008-03-29 at 13:02

    :? Varför måste ens kostvanor nödvändigtvis vara ett ställningstagande?, vi har ju tänder likt gräsätare, men våra förfäder har ätit kött sedan urminnes tider, jag har ingen grund till det men jag skulle nästan våga påstå att köttätandet är genetiskt betingat eftersom vår ras(människan) har överlevt genom att äta andra djur.

    Jag har ätit jättegoda vegetariska rätter, många som även smakar köttigt(soja) och gott, rätt person kan få vegetarisk mat att smaka precis hur som helst så använder man argumentet(kött är gott) så har man helt enkelt inte blivit bjuden av rätt person.

    Har från och till funderat på att bli vegetarian också men efter ett tag vaknar odjuret i mig och kräver just, kött av någon anledning.

    Jag äter falukorv även fast jag vet hur äckligt det är, främst etiskt (rent bakteriellt är det ju också vidrigt, fast det äckligaste är nog att man äter av någon annans lekamen), som det är nu så kan jag helt enkelt inte sluta äta kött, som sagt, jag vet hur äcklig jag är.

    Sen huruvida man äter rött eller vitt kött är väll en mera spirituell fråga om jag inte har fel?