Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Känslig temperatur vid uppehåll? Reply To: Känslig temperatur vid uppehåll?

#440804

mrburns
Member

Av egen erfarenhet så skriver jag helt och hållet under på att man svettas ordentligt mycket nattetid då man slutar röka. Det brukar hålla i sig 3-4 dagar för mig. Påminner lite om febersvettningar men utan den tillhörande feberfrossan.

Precis som Abuda skriver så drömmer man mycket intensivare när man påbörjat ett uppehåll. Själv så har jag absolut inget problem med detta då jag älskar att drömma!

Ytterligare symptom som jag själv erfar vid uppehåll är lättretlighet under de första 3-4 dagarna. Inte så väldigt harmonisk de första dagarna man lägger pipan på hyllan.

Suget att röka tycker jag försvinner snabbt. Dock inte viljan att röka! Jag anser att det finns en skillnad häri: I början av ett uppehåll så får jag verkligen ett “sug” att röka. Nu har jag inte rökt regelbundet på väldigt länge men känner att visst vore det trevligt att röka litegrann:)

Jag vill likna “suget” med hunger och kärlek till mat. “Suget” liknar jag vid hungerskänslor. Det är skillnad på att vara hungrig och att konstatera att mat är gott. Även när jag inte erfar hungerskänslor så vet jag att jag alltid kommer att uppskatta god mat. På samma sätt är jag inte längre “hungrig” efter cannabis men jag vet att ett cannabisrus är mycket trevligt. På det viset så sitter jag fortfarande fast i skökan Mary Janes garn :)