Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Odling #2 med Lowryder#2 – spraya vatten på budsen? Reply To: Odling #2 med Lowryder#2 – spraya vatten på budsen?

  • bloodclot

    Member
    2007-11-06 at 19:00

    @hhskogstokig wrote:

    Fan blodproppen, jag kan tyvärr inte hajja hur du ens kan misslyckas – cannabis är en otroligt livskraftig planta – vilket får mig att börja tänka på ANDRA faktorer.

    Har du koll på PH värdet i jord och kranvatten? NÅGOT dödar dina plantor och om värmen är på 27-29 och luftfukt bara över 25-35% så är det inte DET i alla fall. Då återstår 4 saker:

    1) giftig jord (ganska osannolikt?)
    2) gift i ditt odlingsutrymme (också ologiskt)
    3) PH värdet i vatten/jord är HELT åt helvete (troligt).
    4) Övervattning – vattna när plantan ser ut att vilja ha vatten inte efter ett schema, så är du safe. JAG vattnar mina små max varannan dag och dom överlever alltid sina första stapplande steg.

    Lycka till, det skär i hjärtegropen att du misslyckas med något så här enkelt – och eftersom det ÄR så enkelt så funderar man ju vad du gjort för ont för att isof förtjäna denna otur (som är min enda riktigt bra förklaring till varför de dör hela tiden…).

    Hoppas flytet vänder!

    Det hoppas jag också :P .. Jag har verkligen ingen aning om vad som tog död på mina plantor denna gången. men de såg inte helt 100 ut från första början.
    Jag har funderat kring det här med PH värde, så jag slängde med ett ph-test i min senaste beställning från swedish-grow.
    Men! Planta#1 klarar ju sig hur bra som helst. efter att jag köpte luftfuktaren så klarar sig plantan utan påsen och det verkar växa på som det ska.

    Btw. Jag har inte vattnat den på typ 3-4 dagar nu. och den verkar inte vara törstig alls :? bladen spretar allt va dom har.

    Ingen risk att jag vaknar upp imon och ser att min planta har dött av uttorkning?

    Tack för svar, Jag ska nog få ordning på detta nån dag. Har stora ambitioner när det gäller CB odling! 😈 😉