Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Svenssons attityd till Cannabis? Bara retorik eller… Reply To: Svenssons attityd till Cannabis? Bara retorik eller…

#410009

upinsmoke
Member

Cannabis Sativa.. Skulle “industrihampa” vara en annan växt än den som röks?? Knappast.. Föreställningen att de två kan separeras är en illusion.. Däremot kan man tala om olika användningsområden så som industriella, rekreationella, medicinska, spirituella osv..

Vad gäller alla som har en annan uppfattning hänvisar jag till Jack Herer’s “the Emperor Wears No Clothers”.. Där framgår att Cannabis Sativa kriminaliserades bla pga dess industriella användningsområden, vilka uppfattades som hot av vissa industriella konglomerat..

I övrigt kan jag upplysa om att Cannabis Sativa avsedd för industriella ändamål är laglig sedan ett antal år tillbaka efter beslut i EU att det svenska förbudet strider mot EU’s regelverk.

Givetvis har miljömedvetenhet och medvetenheten om att den rådande drogpolitiken uttalat strävar efter att utrota vissa växter från vår moder jord väldigt mycket med varandra att göra. Det är intimt bundet, vill jag påstå, med det ekonomiska/politiska systemet och den rådande situation som de styrande skapat.