Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Resor och andra kulturer Marocko”Chef chauen” montañas del Rif (nu även me Reply To: Marocko”Chef chauen” montañas del Rif (nu även me

  • reaper

    Member
    2007-05-17 at 00:32

    @plisken wrote:

    Jag vill avråda alla å det starkaste från att åka till Marocko. Orkar inte skriva om alla hemskheter, minnena gör för ont. Stanna i Amsterdam och stick ner huvudet i en soptunna för den rätta känslan.

    Som motvikt kan jag varmt råda folk att åka till Marocko.
    Blanda er med lokalbefolkningen, smaka på det aarbiska sinnet och dess kultiverade kultur…enhetlig den är, stolt och stark, som en lejonflock /inom sina ramar/…..lär känna Berberna..ett underbart folk med vakna ögon och leenden, enkelhet med rötter djupt i naturens riken och elementens hemligheter…de har ett av världens äldsta skriftspråk….bjuder gärna in en till sitt hus för mat och är genuint nyfikna och öppenhjärtade…

    Håll er långt borta från turistorter, storstäder och andra ställen där den västerländska kulturen och pengabegäret förslavat människors fria själar in i…tragedi… sankara… illusion… as everywhere där folk “tappat kontakten” med naturen och sig själva…
    Kanske var det där du hamnade pilsken?

    Själv ser jag mycket fram emot att besöka Marocko igen… och lära känna fler folkslag…. Tuaregerna verkar ha en mäktig kraft och känslan jag fått av att endast hålla i föremål de gjort översköljde mig med vågor av intensitet….

    *~Don’t be fooled….magic is EVERYWHERE!!!*~
    just find it in your heart first