Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen New Age-morsa och droger? – att “komma ut”? Reply To: New Age-morsa och droger? – att “komma ut”?

  • vaclav

    Member
    2006-02-19 at 22:11

    Hejsan Karroten!

    Jag tycker nog att du ska ta det väldigt lugnt innan du avslöjar något, du och din mamma verkar ha en väldigt bra relation och det skulle vara tråkigt om den skulle sabbas.

    Försök som någon sa tidigare att närma dig ämnet försiktigt för att få ett humm om hennes inställning till CB, inte bara en gång utan gärna fler. Och avslöja inget om ditt bruk innan du är helt säker på att ingen katastrof kommer inträffa om du berättar!

    Det bästa kanske vore att vänta tills du gått klart gymnasiet? Om du nu är över 18 så borde du inte ha så mycket kvar. Jag tror att din mamma känner sig säkrare när du väl har en gymnasieutbildning att stå på, risken finns annars att hon kommer gå omkring och oroa sig att du kommer sabba skolan och bara bli en lat stoner. Jag menar, om hon själv har rökt tidigare så vet hon nog att rökat kan ha en förmåga att göra en lite passiv 😉

    Dessutom blir hon nog lättare att övertala om du i efterhand kan visa att du har kunnat sköta studierna på gymnasiet trots att du röker (förutsett att du har någorlunda bra betyg dvs)

    Det här är mitt råd, tyckte det lät lite långsökt med shaman-drömmar och sånt.. 😉

    Håll oss gärna uppdaterade med hur det går!

    Peace