Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Min första tjej. Reply To: Min första tjej.

#319188

maja
Member

Gött mannen, den här tråden hade glidit förbi mina ögon, det ångrar jag att jag lät den göra. 😥

Jäkligt fet den där. Andra plantor jag sett som blivit veggade i 3 månader har bara blivit långa och spinkiga, du måste ha någon mirakelmedicin. 😮

Är sugen på att veta mer om hur du har odlat, krukvolym, näring, CO2 osv, det är alltid kul att veta. :)

Risken att thc-halten minskar ju längre du blommar är väldigt liten, den stiger i princip tills hela plantan börjar “förmultna”. :P Så det är ingen fara, gissar på cirka 1-2 veckor kvar, kanske en halv, kanske en och en halv. Om du är färgblind (som jag också är) så går det ju att se på hur pistillerna ter sig. När pistillerna börjar sloka och inte längre är så styva så är de på väg att bli bruna/röda, bara att gå efter när 75-95% av dom slokar lite, eller drar ihop sig eller hur man ska utrycka sig. Du kan ju skörda i olika tid beroende på vad du vill ha för rus också, ju färre pistiller som är “klara” desto mer öppåt blir det, och vice versa, dvs när större delen av dom är “slokande” så blir de mer neråt.

Men vi(jag) hjälper gärna till att titta när det är dags att skörda, men du väljer ju själv vilken sorts rus du vill ha så det kan vara bra att veta.

Good work! 8) Peace