Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen PHYKVÅRD HUR SKALL MAN GÖRA FÖR ATT FÅ DET. Reply To: PHYKVÅRD HUR SKALL MAN GÖRA FÖR ATT FÅ DET.

#389551

torparn
Member

Måste bara säga att även om du går till familjeläkaren och får en remiss till psyk, väntar ett år på att få träffa en läkare och sedan en psykolog, så är det till 99% kognitiv psykoterapi som gäller. Dom vill bara prata om här, nu och framåt. Har träffat 4 olika psykologer/kuratorer och alla visar samma ovilja/okunskap om att prata och bearbeta det som hänt under barndomen och uppväxten. Dom vill bara att man ska släppa det som hänt och gå vidare med det som händer nu.
Visst kan det vara bra för vissa, men om man inte kan släppa det som hänt tidigare så fungerar inte det kognitiva. Det är ändå skönt att prata ut och visst hjälper det, men jag vet fortfarande inte vad som gör att jag mår dåligt.
Det jag försöker säga är väl att du inte ska räkna med att dom kommer lösa dina problem från barndomen. Och hoppas inte på några snabba mirakel… det tar tid att bli frisk, kanske lika lång tid som det tagit dig att må så pass dåligt som du gör nu.

Om du har tur kan du få en remiss till psyk på psykakuten, men normalt sätt så måste du gå till familjeläkaren först. Det är så systemt fungerar. Stå på dig och vill du inte äta tabletterna så kan dom inte tvinga dig.

lycka till