Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Köp & sälj slut! Reply To: slut!

  • growmasta

    Member
    2007-06-02 at 10:57

    Förr något år sedan odlade jag upp min första lowryder. Denna var lättodlad, gav en liten mängd buds och effekten var om än tämligen stark inte särkilt behaglig. Rörig och brusig effekt.

    När jag nu provat att odla Swestar kan jag med glädje berätta att detta är riktig fin genetik. Jag odlade den utifrån förhoppningen att hitta en lättväxt planta som kan användas som medicin cannabis, och jag tror faktiskt att jag hittat rätt.

    Av 5 frön som sattes grodde 5 stycken.
    3 visade sig vara hannar och de 2 bäst växande av dessa sparades som pollenbärare.

    De två honorna uppvisade olika dragningar vilka jag kommer kalla #1 och #2 hädanefter.

    #1 är en buskig tjock phenotyp med lite lukt och tämligen tjocka indicablad.

    #2 är en något längre citrusdoftande historia med smala sativainspirerade blad och inte riktigt lika tjocka buds.

    Effekten på rökat är subert. Ingen rörighet, ett lugn. en klar tydig kroppsavslappning utan att för den delen vara alltför “nedåt”. Ingen överväldigande steningseffekt. Samtidigt har plantan tydliga psykedeliska egenskaper och ett mycket trevligt överskådligt cerebralt rus – avslappnat.
    De två fenotypernas rus skiljer sig ungefär på samma sätt som man kan förvänta sig utifrån växtsättet. #1 har mer fokus på kroppen medan #2 drar mer “uppåt” men det märks tydligt att de är grundade i samma genetik.

    Provrökat är taget från blommande pollinerade plantor för att kontrollera frönas färdighet.

    Min förhoppning är att fortsätta att förädla dessa två fenotyper ytterligare.

    #1: Stabilisera för att få fram en bra planta för medicinskt bruk (som mina “patienter” kan odla själva)

    #2: vidareförädla genom selektiv odling för att få fram den ljusare sativakaraktären för att skapa ett kreativt och spirituellt verktyg.

    Fler bilder finns i mitt galleri.