Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen socialt umgänge. Reply To: socialt umgänge.

#599345

joint
Member
franke wrote:
Morgonsteker, hemma och min bättre hälft är på¨sitt arbete. funderar över hur det va förut iaf för mig på internet.
Alla “anonyma” chatter, mIRC och alla olika sidor som fanns, och användes. Olika människor man kom i kontakt med, tjejer som killar.

för några år sedan upptäckte jag nått spännande.
Brevid den där forumsknappen man alltid tryckt på, här på swecan, finns/fanns en till knapp, som det står/stod “chatt” på ;)

har hängt där inne sen dess. (dock under ett annat nick.)

De kan ta lite tid ibland innan någon svarar (de flesta verkar ha på chatten lite sådär i bakgrunden medans de gör annat), men har man bara lite tålamod och nått intressant att prata om, så kan det uppstå livliga diskutioner där inne. ;)
de verkar va som mest aktivitet där inne på helgerna. försöker att själv hålla mig till söndagarna så att jag inte slösar för mycket tid där inne. (de är rätt lätt hänt)

är btw själv snart 30. och upplever det här med att träffa folk svårt från o till också, specielt sen jag gav upp det här med alkohålen. 🙄
men som sagt swecanchatten är lite av ett vattenhål för oss icke alkohåliserade människor och de finns en o annan medelolders person där bakom de annonyma nicken där inne också. (även om de ibland kan va svårt att tro. :P )