#548652

reaper
Member

@grodden wrote:

Skulle vara lättare att säga något om du visar en bild på vad som hänt med ballasten. Mitt första tips är att skaffa en brandvarnare eller två.

Hej Grodden! väntar på en av dina nu.

Har lite klent med kamera nu, därav mitt “ojjojj” om hur alla var så ond på mig.

Ballasten ser precis likadan ut som när jag köpte den, var lite orolig över att kabelhöljena smälte och och de andra(vet inte riktigt om man kan kalla dem sockerbitar då de var lite mer avancerade, sitter på reflektorn) plastdelarna tog en del stryk.

Verkar ju rätt ok nu men man blir ju lite orolig! vill gärna veta om detta betyder att min ballast har blivit frilansande ronin och ska döda mig eller nått.
Har aldrig haft något problem med nån ballast innan, men det betyder ju inte att man gärna helst inte bränner upp sitt hem:)

Brandvarnare va? hmm får väl investera i nån extra då, flyttade ju tältet närmare den jag har.
Men jag vill ju inte att det börjar brinna ö.h.t, därför jag frågar om ballasten!

EDIT: dubbel-sockerbiten där kablarna från sockeln kopplas till strömmen och jorden mot ballasten:)
är i princip en sockerbit men lite större, finns nog för er att kolla nära om ni kan hjälpa

EDIT2: Sorry Grodden, kompisar med barn så jag är lite eh, blir ju lite annorlunda kommunikation då, inget illa menat.