Matematisk oändlighet och mänsklighetens öde

Musik, film, kläder och allt om cannabiskulturen.

Moderatorer: YriLuvan, Dumle

Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Matematisk oändlighet och mänsklighetens öde

Inlägg av reaper » 2008-04-23 21:34:56

Såg nyss en film. Jag vet inte riktigt varför, men den kändes typ viktig.

Den är komplicerad, och på engelska. Men den binder ihop evolution, fysikens oförmåga att förena relativitetsteorin med kvantfysiken, varför vi har krig, varför vi inte klarar av att ta hand om miljön och en hel del sunt förnuft i en film på lite drygt en halvtimme.

Vad tycker och tror ni om den?
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-04-24 11:03:43

Grymt bra, lite väl komplicerad för den som inte är insatt i alla termer som används kanske..

Men den viktiga poängen är att vi alla är del av ett intelligent universum. Därav kan jag förstå hur t.ex. Law of Attraction fungerar, och att man ska följa sina passioner och inre drömmar.

Samhället måste rätta sig efter detta, och det kommer göra det också.. Vi får mer och mer ungdomar som inte tolerar samhället, det är ett tecken på att våra barn har börjat tröttna på samhällets utveckling, de vill ha frihet.

Tyvärr trycker vi de fulla med anti-depressiva piller istället som stänger av deras känslor..

för den som vill veta mer om att vi alla delar samma medvetande, genom att universum är intelligent:
The Science of Peace
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-05 10:18:45

Jag tycker att den viktigaste poängen är att vår teknologi utvecklats så fruktansvärt mycket de senaste åren, jämfört med vår andlighet.

Jag menar, vi har de teknologiska möjligheterna att ända allt liv på jorden, men vår känsla för ansvar, och för mening och syfte, har snarare utvecklats på måfå.

Det mest uppenbara symptomet på den här fenomenet måste ju vara att folk forfarande vänder sig till en andlighet som användes för att förklara världen för flera hundra år sedan.

Jag tror vi måste utveckla en andlighet som är i harmoni med vår samtid, som kan växa för att fungera även i framtiden, och som kan fylla de andra behov som religionen idag tillgodoser.

Ty religion är en anakronism, och vi måste bort från den.

Förresten, för den som tycker de var svårt att hänga med i filmens monolog och dess osynkroniserade undertexter: Här är en avskrift.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-22 21:13:03

anybodysmoker skrev:Samhället måste rätta sig efter detta, och det kommer göra det också.. Vi får mer och mer ungdomar som inte tolerar samhället, det är ett tecken på att våra barn har börjat tröttna på samhällets utveckling, de vill ha frihet.

Tyvärr trycker vi de fulla med anti-depressiva piller istället som stänger av deras känslor..

Synska människor snackar om två vågor av ungdomar: Indigobarnen och kristallbarnen, båda med olika starka sidor, jag har för mig att den ena var grymt empatisk och bra på healing och den andra väldigt mottaglig för tredje öget-syner och liknande.

Att man diagnostiserar dem med ADHD och liknande för att ha ett skäl och trycka i dem anti-depressiva och humörhämmande och annat ska alltså vara ett hinder för deras naturliga, "övernaturliga" krafter.

Nu när vi ändå är inne på en tråd som kopplar ihop matematik med världsutvecklingen :wink: ..
Skriv svar