Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen hitta en odling ute Hur skulle du göra? Reply To: hitta en odling ute Hur skulle du göra?

#550731

reaper
Member

Var ute och promenerade härom kvällen. Såg en “snitsel” sitta i kanten av en liten överväxt “äng”. Hmm…tänkte jag. Vad är det någon kan ha markerat där? Tog och gick dit och hittade ett nygrävt hål. Ca 50 cm brett och 50 cm djupt. Tomt. Gissar att någon förberett sig inför säsongen. Sol hela dagen. Skydd mot norr och söder rakt fram.

Eller så planerar någon att gömma en säck med pengar eller något. Men i samma skog hittade jag förra sommaren plastpåsar med mensbindor och flaskor med urin. Känns som att det är någon stoner som har sina odlingsmarker där. Tänker inte sno något, förstöra eller sprida det vidare.

Så odlaren kan känna sig säker. Kommer dock följa utvecklingen med spänning. Börjar väl bli dags att fylla upp hålet med u-jord och autoblommande snart.

Utan att avslöja för mycket kan jag säga att det rör sig om zon 5-6, närheten till stadskärnan ca 500 m och även närhet till något militärt. Så om någon känner igen sig och ser några fotspår i närheten av gropen. I come in peace! :D