Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan Döende plantor? Reply To: Döende plantor?

  • reaper

    Member
    2010-05-04 at 17:48

    @outdoorfreak wrote:

    @Loonie wrote:

    Jag skaffade stickor för att mäta ph, klor och brom i pooler från clas ohlson och till min förvåning såg det inte ut som att det var för basiskt som jag trodde. Nu är jag riktigt konfunderad varför de har helt stannat. Jag hällde iaf i en massa vatten så att det åkte ut under och sen en ca 750 ml med svag näring. Om det inte börjar hända något nu känns det rätt så hopplöst. 😥

    Hällde du 4ggr krukvolymen först?

    Alltså 20×4= 80liter vatten. Sen brukar jag hälla 1ggr krukvolymen med den angivna näringsdosen i.
    När man häller 80liter genom en 20liters kruka så finns det nämligen inte mycket näring kvar i jorden..

    Absolut inte 80 liter men jag körde med duschslangen ett tag. Vad för problem de än hade innan så är det borta nu. De ser glada ut och börjar växa så smått igen. Jag har säkert förlorat minst en vecka vegg men jag är bara glad att det går framåt igen. Jag skulle gissa på att problemet var för mycket näring i kombination med för lite vatten. Från och med nu blir det en ordentlig vattning i veckan istället för lite då och då.

    http://img163.imageshack.us/img163/2995/imgp0305.jpg

    Tack igen för all hjälp!