Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Enkelt automatiskt bevattningssystem? Reply To: Enkelt automatiskt bevattningssystem?

  • shimasonti

    Member
    2010-01-04 at 20:53

    @barbapappa wrote:

    @Shimasonti wrote:

    en digital timer och kolla in min guide som jag skrevit på ett annat forum

    http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=81702

    lycka till

    Tack för tipset, bra guide! Men funderat på en ännu enklare lösning sen sist, vattendunkar under plantorna och semestervattnare från Weibulls, balkongshoppen.
    Snören som drar upp vattnet till växten, och det är väl bara att reglera vattenmängden med önskat antal snören per planta/kruka.

    Man får ju en konstant fuktighet och allt detta utan timer och pump.
    Är inte detta det bästa och enklaste systemet? Driftssäkert är det ju också.
    Kommentera gärna, är som sagt nybörjare, men för mig verkar detta som en bra lösning.
    För plantorna klarar väl att vara konstant fuktiga??

    nackdelen dock med en medeltemp på 25 o konstant fuktighet är tillväxt av mögel o skit i jorden. sen gillar cb lite uttorkning. uttorkningen gynnar rottilväxten och får dem att fullkomligt explodera. men annars är det en väldigt enkel lösning, men somsagt risk för ev svampamgrepp.
    i min legalgrow så har jag gjort en variant på ett system som bygger på fallhöjdsprincipen. men den kräver handvattning i tanken. men är man lite trixig så kan man bygga ett relä med hjälp av en fuktmätare. detta är överkurs som jag inte orkar gå in på.