Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Köp & sälj (Endast frön) Norden seeds delar ut 3st 5-pack med frön gratis! Reply To: Norden seeds delar ut 3st 5-pack med frön gratis!

  • enzi

    Member
    2012-12-17 at 16:00

    @nordenseeds wrote:

    @trasdockan wrote:

    @nordenseeds.com wrote:

    Nordic Jack is created from cuttings from a Northern Ligth mother and crossed with cuttings from a potent Jack Herer mother.

    Är det bara jag eller är det något som är galet?

    oki, så vilka ord skulle du ha bytt i den texten menar du?

    Tja normalt sett korsar man ju inte två honor. :) Men du kanske menar att ni kör Soma style och väntat till någon av honorna bildade pollenkapslar och skapat frön på så sätt?

    Håller dock med de andra här som kommenterade att engelskan är klart svengelsk på sidan, vilket gör att man får ett lite amatörmässigt intryck. Det är lusfullt av småfel. Bara för att nämna ett så heter det “claims” och inte “clames”. Säger inte det för att jävlas, utan mer som konstruktiv kritik. Vore nog en poäng att få till lite mer välskrivna, informativa, och spännande beskrivningar på det hela taget. Även innehållet i det som står känns en aning svajjigt, så det är inte bara svengelskan jag reagerar på.

    Sen har jag en fråga också: Har jag förstått saken rätt om ni gör all fröodling inomhus, även för de sorter som ni beskriver som utomhussorter? Om så är fallet så undrar jag på vilka grunder ni kallar dessa sorter för utomhussorter? Testodlar ni dem utomhus också? För att vara ärlig har jag inte fått det intrycket, men jag kan förstås ha fel, men drar mig till minnes någon svepande och gravt krystad formulering någonstans att typ “men det är så kallt och jävligt där vi odlar våra frön inomhus så det är lite som att odla ute och det skiljer sig från att inomhusodla i andra länder”. Min poäng är förstås att man skulle kunna hävda att selektionstrycket på genetiken för att passa just för utomhusodling är noll om man odlar fröna inomhus. Såklart kan man också hävda att vissa egenskaper (typ autoflowering, luftiga buds med en struktur som inte samlar vatten, och annat) kan vara egenskaper som kan funka ute, men jag tycker i så fall ändå att det är ganska krystat. Okej.. nu lät jag lite mer kritisk kanske, men men… har ni ett bra svar på detta så står ni förstås med äran i behåll. …och så kan jag väl tillägga för tydlighetens skull att jag ändå inte precis tolkar det som att ni försöker blåsa någon, utan återigen att det snarare är så att jag får en lite amatörmässig vibb, och den skulle jag tänka mig att ni vore måna om att tvätta bort.

    Sen får jag också tillägga att jag tycker att det är kul att ni gör det här. Kul att det händer dylikt i Sverige liksom och att det sker öppet. Jag blir då lite nyfiken om ni märkt av att det skulle ha lett till någon form av problem för er? Typ att polisen eller skatteverket, eller vad som helst, kontaktat er och ställt jobbiga frågor, eller dylikt?