Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Odla fram hanar Reply To: Odla fram hanar

  • rhabarberum

    Member
    2011-01-05 at 18:25

    @knallen wrote:

    Hej på er, Prercis som topicen säger, jag vill odla fram en hane så jag får pollen, vill odla fram frön nu till sommarn & känner att de är mer ekonomikst & “göra” mina egna, men de kanske inte finns något specielt sätt, eller?

    MVH Knallen

    Tjena Knallen!

    Nu undrar jag om du är ute efter att odla fram en hane av ett feminiserat frö för att med det pollinera dina femmade honor. På forumet cannabis.com rekommenderar en herreman vid namnet Zandor att du ska blomma din feminiserade hona längre än normalt, och ibland utvecklar dessa honor “bananer” innehållande pollen. Ta tillvara dessa “bananer” och använd dess pollen för att pollinera en honplanta som blommat i 2½ veckor. Du kan pollinera honorna genom att pensla pollen på blommorna som Doktor_Knark sade.
    Källa: http://boards.cannabis.com/hydroponics/14488-making-feminized-seeds.html

    Hoppas det jag skrev hjälpte dig!

    ps. Jag har ingen erfarenhet av det själv, men mannen i fråga verkar veta vad han pratar om.