Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Rocklock/Sharksbreath 90W LED UFO, UPD. 06.03. Reply To: Rocklock/Sharksbreath 90W LED UFO, UPD. 06.03.

  • greensymphony

    Member
    2011-01-02 at 18:09

    @rhabarberum wrote:

    @greensymphony wrote:

    Vänta vänta vänta…. Du menar väl ändå inte att du sprayar dina växter med näringslösning? Det bör du genast sluta med.. Näringslösningen kommer reagera med ljuset och orsaka skador på din växt!

    Tack för infon, jag hade fått för mig att jag skulle testa om plantans mystiska beroende berott på undernäring så jag gav en svag dos näring med sprayflaskan.

    Satte nyligen in 2 kärl med varmt vatten i utrymmet för att höja temperaturen och luftfuktigheten, på samma gång passade katten på att titta in och hann ta en tugga av ett blad innan jag reagerade på att hon var där. Skönt att katten gillar plantan också. 8)

    Menar inte att det är omöjligt att bladmata med näring, men man bör vara väldigt försiktigt då plantan inte är lika förlåtlig som om du matar genom jorden! Lösningen bör spädas 2-3 gånger om inte mer och skall sprayas på bladens undersida.. Be careful!