Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Vad ska jag satsa pengar på och vilka frö? Reply To: Vad ska jag satsa pengar på och vilka frö?

  • baselika

    Member
    2010-12-13 at 10:58

    @BuddyBud wrote:

    @baselika wrote:

    @Herbman wrote:

    Hej och välkommen!

    Först och främst så rekomenderar jag lowryderstrains (dieselryder, lowryder original, lowryder #2 och andra mix) eftersom dem kan du skörda redan efter 8 – 9 från frö. Du kommer få ut den mängden 20 – 40g per planta 40g+ optimala förhållanden.

    Inte får du ut 20 – 41g på LR 😆 😆 Rena fantasier. Under optimala förhållanden (i jord) får du möjligen ut 5 -7 g på LR. Som max har jag fått ut ca 10g per stycket av White dwarf.

    Vad kan man tänkas få ut av en planta Dutch Passion Seed Power Plant?

    Mvh BuddyBud

    Hur långt är ett snöre?

    Power Plant är en Sativadominerande Strain, och den kan bli RIKTIGT STOR, under rätta förutsättningar. Problemet är bara att det inte finns någon som vill ha en FÖR STOR planta.

    Dessa punkter måste du först svara på innan vi börjar drömma om skördevikt.

    I hur stora krukor kommer plantan att vegga i?
    Under hur starka lampor (W) samt hur många ljustimmar per dag skall plantan vegga?
    Hur lång tid kommer plantan att vegga?
    Under vilken temperatur kommer plantan att vegga?
    Vilket medium skall plantan vegga i?
    Hur ser tillgången på vatten ut under vegg?
    Vilket (rent?) sorts vatten kommer att användas (PH-värde?, EC/TDS + skala? Undernäring/övergödning?)?
    Hur hög är den relativa luftfuktigheten?
    Vilken näring (näringsbrist/näringsöverskott) kommer att finns tillgängliga?
    Kommer det att tillsättas extra koldioxid under tiden i vegga?