Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Guds vänner i USA Reply To: Guds vänner i USA

  • papainoel

    Member
    2008-06-10 at 06:21

    Min kommentar var egentligen bara menad som svar på hjulbents felaktiga påstående, och inte menad som en kritik mot hela bibeln och de religioner som bygger på den. Men även om man inte läser bibeln som en manual och följer den till punkt och pricka, så har jag ändå svårt att se vad för gott som ska komma ur en bok som innehåller så mycket våld och uppmaningar till våld. Visst kan man hitta en del bra tips också, men liknande tips kan man ju få från andra religiösa urkunder där man slipper detta vältrande i våld och död.

    För övrigt älskar jag passagen om att en son som är uppstudsig mot sina föräldrar ska föras till stadsporten och stenas till döds. Inga curlingföräldrar där precis:

    Quote:
    Om en son är trotsig och upprorisk och inte lyder sin far och mor, inte ens när de tuktat honom, skall de ta honom med sig och föra honom till de äldste i staden, till hemstadens port. De skall säga till stadens äldste: ‘Det här är vår son, han är trotsig och upprorisk och lyder oss inte, han bara festar och super.’ Då skall alla männen i staden stena honom till döds. Du skall utrota det onda ur folket.
    5 Mos 21:18-21