Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Snickesnack ostraffbara poliser Reply To: Snickesnack ostraffbara poliser

  • reaper

    Member
    2006-01-31 at 17:07

    @maja wrote:

    😆 😡 Ja, det är klart att jag generaliserar, ska jag ta upp varenda polis i hela Sverige eller? Då blir jag nog avstängd för spamning fortare än kvickt. Visst finns det helgoa poliser som är jättetrevliga och bara försöker göra något bra, men jag har inte träffat många sådana, och då har jag ändå träffat en hel del poliser. Jag känner heller ingen polis, men måste man göra det för att ha erfarenheter av hur vissa(många) beter sig. Kan ju tillägga att jag heller inte är någon grovt kriminell person som förtjänar dåligt bemötande, men det har jag fått en hel del av iaf.

    Och NEJ jag är varken AFA-aktivist eller skylfönsterkrossare (som det skulle ha något med varandra att göra). Har inte speciellt stor förståelse för sådant beteende som att krossa skyltfönster.

    Men jag kan ju ändå känna lite sympati när polisen står och slår med stål-batong mot demonstranters huvuden, och då menar jag vanliga demonstranter som är fredliga och vill demonstrera.

    Förstår inte vad du hetsar upp dig för, poliser som sköter det dom ska och gör det som borde göras har jag inget emot. Dock har jag inte träffat många som sagt, och det verkar inte så många andra heller ha gjort. Ja, fast du kanske gör det, ser du det som en helt naturlig reaktion att rycka upp en pistol när det sitter en “jättefarlig” tonåring i en bil ute i skogen och chillar? Dom brukar ju vara tungt beväpnade med Ak:s mm, eller hur. 🙄

    8) Peace

    Ja, jag har då aldrig råkat ut för otrevliga poliser, de har inte heller haft någon anledning till att vara otrevliga mot mig. Ingen som jag känner har heller haft några problem med dem. Är man själv trevlig tror jag inte att de är otrevliga tillbaks, förutsatt att man inte var stygg 😉
    Kanske handlar det om att jag är väldigt snäll och trevlig och lever i ett idylliskt(?) litet samhälle och du bor i en stor stad eller något i den stilen? 😆
    Men du antyder ju att du är lite kriminell i vilket fall som helst, kanske var det därför de varit otrevliga?

    När menar du att polisen har slagit fredliga demonstranter?

    Jag antar att du satt i bilen och chillad när en polis kom fram med dragen pistol eller? Ja, lite snabbt och lätt försöker jag sätta mig in polisens situation (dock vet jag inget om omständigheterna). Har aldrig sett en polis beväpnad med automatvapen i Sverige. Hade det varit något rån tidigare eller?