Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Var vända sig om man mår psykiskt dåligt? Reply To: Var vända sig om man mår psykiskt dåligt?

#302535

reaper
Member

Jag hade en mycket mörk period i mitt liv för ett par år sedan. Jag var dock inte direkt deprimerad i den mening att jag var konstant negativ. Det var mer vid specifika tillfällen jag kunde balla ur helt och då bli ruggigt nära självmordsbenägen. Gick till läkaren som menade på att det var panikattacker, och ingenting man botar med terapi utan det var medicinering som gällde. Han skrev ut Citalopram som är en vanlig anti-depp medicin och Stesolid att ta vid attacktillfällena. Efter att ha läst igenom biverkningarna på Citalopram beslöt jag mig för att lägga ner det projektet helt. Istället tog jag en stesolid vid behov, och de hjälpte faktiskt mycket bra. Efter att en ask var slut kände jag mig bra igen och har inte haft panikattacker nått mer. Denna medicin ska dock användas strikt efter läkares ordination annars slår det bakut i en hastig takt.