Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Experiment 390 dagars konstant intag av Thc Reply To: Experiment 390 dagars konstant intag av Thc

  • doktor_knark

    Member
    2011-05-07 at 04:35

    Jag håller med dig. Jag anser dock att fysiskt beroendeframkallande eller ej är helt oväsentligt. Missbruk är ändå bara ett symptom inte en egenskap hos drogen oavsett abstinens. Vill man sluta så är inga fysiska beroenden ett problem. De som missbrukar “allt” som någon nämnde är ett bevis på att det är hos personen och inte drogen som problemen uppstår. Drogavvänjningsprogram är därför bara programmering, inte vård, de försöker KBT:a dig till att ha en aversion emot droger hellre än att hjälpa dig med dina problem, problemen som gör dig självdestruktiv och problemen som gör att du vill skita i ditt liv.

    Därför slutar jag aldrig, jag demonstrerar hur man bygger ett bra liv och röka samtidigt. Hittils har det gått bra, bra utbildning, goa vänner, coolt jobb, underbar tjej och en liten pojk, det är vad jag åstadkommit sedan jag började röka för ca 8 år sedan. Jag har diverse fysiska beroenden men de bryter jag emellanåt bara för att. Röker inte tobak för jämnan utan mer i perioder, intar inte koffein konstant (riktigt jobbiga fysiska abstinens), intar inte ens cannabis konstant.

    Bry dig inte om de som dissar dig för en joppe efter 2 dagar. Det är ganska givet att när du gör på detta vis så kommer cannabis vara det enda du tänker på, ytterligare förstärkt av det faktum att du tänkt berätta om det. Jag gillar ditt försök och tycker att du gör så här istället, du skriver först efter du gjort det. Publicera dagboken i efterhand istället.

    Det du försöker göra är egentligen omöjligt nämligen, du försöker sluta med något som du inte vill sluta med och med de förutsättningarna så kan du inte ens sluta bita på naglarna. Pressen från främlingar på ett forum hjälper dig inte, vad du egentligen vill är att utmana dig själv, är du lik mig en person med auktoritetsproblem (skumt problem, det motsatta borde rimligen vara problemet) så kan du tappa lusten av att andra har förväntningar på dig och det som var en kul grej för att utmana sig själv plötsligt blivit ett tvång av alla förväntningar. Ingen tvingas sluta med något de vill göra, då reagerar man åt andra hållet, det tar liksom det roliga ur det.

    Så stå på dig. Men som jag ser det är huruvida det är beroendeframkallande eller ej inte ett argument emot droger.