Ang nyheten cannabis för hyn.

Cannabis medicinska och psykologiska egenskaper. Positiva som negativa.

Moderatorer: friggs, Josef_K

Användarvisningsbild
Puffpuff
pass...

Ang nyheten cannabis för hyn.

Inlägg av Puffpuff » 2008-07-05 16:30:59

Nyheten i fråga: http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 160944.htm
Jag har haft munherpes och almänt dålig hud sen jag var liten.
Har sedan jag började röka upplevt att jag inte har lika dålig hud och får inte herpes längre.
Någon mer som har erfarenheter eller kunskap om detta?

Nu till frågan, vilken typ av CB bör man använda sig av (THC eller CBD) för att få bra resultat?

Kanske cannabis hjälper vid läkning av hud med då? eller det kanske är helt fel tänkt av mig? :S

Om någon sitter på länkar med info vore de kanon!

Peeeez ut smokers.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-07-08 0:23:47

Cannabis är väl anti-inflammatoriskt. Och det är ju bra mot hudproblem. Har själv ätit kortison tabletter mycket sen i vintras, men har slutat med dom nu..

Själv så har jag liknade problem som du beskriver.

Jag har hållt mig undan från allt jag är allergisk mot, bl.a hund, mjölk och diverse grejer.. Men det har inte hjälpt ändå.. Och funderar nu på att pröva cannabis mot mina allergier..

Har även lindrig astma, och jag undrar om cannabis hjälper mot astma.. Om jag får sno din tråd litegrann.. ;)
Användarvisningsbild
BigBanana
Guleböj

Inlägg av BigBanana » 2008-07-08 8:12:17

Ja jag har börjat använda bodyshops handkräm baserad på cannabisolja, det är ett underverk, mina händer har aldrig varit så mjuka och det är super!

Har hört så många bli av med så mycket, kan ju ha med ren viljekraft också, och att cannabisen ger just den viljekraften, nåt att tro på så att säga.

Men astma är en av grundsjukdomarna cannabis används för. Its for my asthma, är ju inte ovanligt att man hör någon beskriva sitt bruk i film och så vidare.

Min kusin hade barnastma samt väldrigt allergisk mot katthår. Han säger att det hjälper som fan när han får känningar i halsen, irritationer, kliningar whatever...
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-07-08 11:34:42

Cannabis fick mig att även fysiskt må bättre :)
Vad är det våran regering är rädd för? Vill det inte att vi ska må bra? jag fattar inte :(

men det löser sig :)

peace!
:hippie:
Användarvisningsbild
DONKEY
Garderobssnille

Inlägg av DONKEY » 2008-07-08 21:30:51

anybodysmoker skrev:Vad är det våran regering är rädd för?

Att vi kanske skulle utveckla förmågan att tänka för oss själva :lol:

Använder själv hampa baserad hudlotion och den fungerar betydligt bättre än annat skräp med diverse kemikalier i som apoteket erbjuder....

Mvh
Användarvisningsbild
BigBanana
Guleböj

Inlägg av BigBanana » 2008-07-08 22:52:36

DONKEY skrev:
anybodysmoker skrev:Vad är det våran regering är rädd för?

Att vi kanske skulle utveckla förmågan att tänka för oss själva :lol:

Använder själv hampa baserad hudlotion och den fungerar betydligt bättre än annat skräp med diverse kemikalier i som apoteket erbjuder....

Mvh

Ja, att vi blir självständiga individer med egna viljor! Ohhh så läskigt lilla staten...

Japp, har testat sörjan dom kränger på apoteket och man blir bättre, men sen när man lägger av upptäcker man att man blivit torrare innan man startade så dom sätter en i en ond cirkel där man konstant måste gå och smörja in sig. Helt sjukt att inte folk uppmärksammar det jag själv märkte efter endast en eller två tuber...

Känner flera tjejer eller iallafall en som är fullständigt beroende av läppcerat. Hon är nicotinist också men säger sig ha större besvär att lägga av med läppsylet än marlborot. Det borde vara olagligt med uttorkande hudlotions. Sen är ju p-piller sjukt mycket mer skadliga för hälsan än cannabis, och det prånglar dom ju ut som om det vore m&m´s inför en disneyfilm.

We live in the most inner caves of Babylon, I prefer to call it Mordor. The eye of Sauron sees more for every day. Fan va stukad jag är, långt OT känner jag.
Användarvisningsbild
Puffpuff
pass...

Inlägg av Puffpuff » 2008-07-09 20:35:57

BigBanana skrev:Ja jag har börjat använda bodyshops handkräm baserad på cannabisolja, det är ett underverk, mina händer har aldrig varit så mjuka och det är super!

Har hört så många bli av med så mycket, kan ju ha med ren viljekraft också, och att cannabisen ger just den viljekraften, nåt att tro på så att säga.

Men astma är en av grundsjukdomarna cannabis används för. Its for my asthma, är ju inte ovanligt att man hör någon beskriva sitt bruk i film och så vidare.

Min kusin hade barnastma samt väldrigt allergisk mot katthår. Han säger att det hjälper som fan när han får känningar i halsen, irritationer, kliningar whatever...

Tack för tipset Bananen, har sjukt torra händer fast jag anväder handkräm. Ska testa den med cannaolja i.

Har även lindrig astma, och jag undrar om cannabis hjälper mot astma.. Om jag får sno din tråd litegrann.. Wink

Jag har läst att röken öppnar upp luftvägarna så det ska ju hjälpa.
Här hitta jag lite från Hampa.net
Astma

Mer än 15 miljoner amerikaner lider av astma. Att röka cannabis skulle kunna hjälpa 80% av dessa med sina besvär, och därtill lägga 30 till 60 miljoner livsår åt hela USA:s befolkning.

"Att ta en holk marijuana har visat sig stoppa en astmaattack." säger dr Donald Tashkin på UCLA (University of California Los Angeles). I litteraturen hittar vi belägg för att cannabis har använts i tusentals år mot astmaanfall. Under 1800-talet kunde man läsa i läkartidskrifter att de som led av astma "välsignade" indisk hampa som deras livräddare.

(Tashkin, Dr. Donald, UCLA Pulmonary Studies, 1969-92; Ibid., asthma studies, 1969-1976; Cohen, Sidney, & Stillman, Therapeutic Potential of Marijuana, 1976; Life Insurance Actuarial rates; Life shortening effects of childhood asthma, 1983.)

[EDIT]Vet inte om detta är pålitlig fakta men det kommer från samma sida.
Lungrening och slemlösning

Cannabis är den bästa naturliga slemlösaren när det gäller att rensa lungorna från föroreningar, damm och slem som kommer av tobaksrök.

Marijuanarök utvidgar effektivt lungornas luftkanaler, bronkerna, vilket ökar syretillförseln. Cannabis är det bästa naturliga bronkutvidgande medlet för 80% av befolkningen, resterande 20% kan ibland uppvisa små negativa reaktioner.

Statistiska belägg finns även för att tobaksrökare lever längre om de emellanåt röker cannabis, i måttliga mängder.

Miljontals amerikaner har slutat röka tobak till förmån för cannabis, vilket inte är så populärt bland tobaksfabrikanterna och deras starka lobbyverksamhet i USA:s regering, ledd av senator Jesse Helms. Efter att ha utnyttjat en hundra år gammal lag i USA har man sett till att mellan 400 och 6000 kemikalier kan tillföras den tobak som säljs. Hur stort antal kemiska tillsatser som finns i tobaken har man också sett till att den allmänheten i USA inte "har rätt" att veta.

Många joggare och långdistanslöpare känner att cannabis renar deras lungor, vilket ger dem längre uthållighet.

Bevis finns för att cannabisbruk kan förlänga folks liv mellan ett och två år, men bruket kan också få folk i fängelse och de kan även förlora vårdnaden om sina barn för att de brukat en av de säkraste läkemedlen vi känner.
Användarvisningsbild
Ganjaman
Nyfrälst och hög

Inlägg av Ganjaman » 2008-07-10 15:47:42

Har alltid haft en del finnar dock inte acne men inte så långt ifrån.
Sedan jag började bruka cannabis så försvann finnarna nästan helt! :lol:
Kanske ploppa upp nån enstaka då och då, men bra mycket mindre än det var innan.
Men nu har jag haft ett uppehåll på 4-5 månader och finnjävlarna har djävligt nog kommit tillbaka för att förstöra mitt annars snygga plyte 8)
Det är iaf inte lika många som innan jag började röka tur nog! Så cannabis är grymt bra för diverse skit man kan dra på sig.

Må väl!/ Ganjaman
Skriv svar