• Creator
    Discussion
  • #49078

    reaper
    Participant

    Tjena igen.

    Jag har en 125W LE Purple lampa som jag inte vet om jag är så nöjd med.
    Jag har fått för mig attd en lyser för svagt? Iofs så är det väll skillnad på ljus & ljus… så det är därför jag vänder mig hit :)

    När jag startar en 13W lågenergilampa från claes ohlson så lyser den starkare än 125W lampan. Nu är ju inte 13W en “purple” spectrum, men ändå?

    För det känns inte som det växer som det ska heller. dom ser hängiga & trötta ut och långsamt går det.

    Fakta annars:
    Luftfuktighet ~70-80%
    Vattnar väldigt sällan, men det är för att jorden aldrig torkar ut. Det är fuktigt hela tiden.
    chassifläkt blåser in frisk luft, så det borde inte vara något problem det heller.

    Vore tacksam på tips eller era erfarenheter. Jag har personligen aldrig haft en “fin” LE lampa innan, så kan inte jämföra med annat än mina 13W lampor =) (och en hps, men det är ju en annan femma)

  • Author
    Replies
  • #522830

    mystical
    Member

    Här är en 200W LE Purple in action, inga problem alls.

    mvh: mystiCal

  • #522831

    reaper
    Member

    Ahh ser ju bra ut.
    Antar att “purple” är lite som UV rör.. det är starkt “mörkt” ljus. =)
    Sen har jag bara 125W och så mycket mindre lyser inte min. Så då kan jag släppa tankarna om det är något fel på lampan.

    Dum jag var så hade jag lampan 5cm ifrån dom två som planteradess först. sen när jag satte några nya så fick dom stå på backen som dom andra… vilket ledde till att dom hamnade cirkus 20-25cm ifrån. Och det ger väll inte direkt bästa resultatet =)

    Nu är dom långa flyttade till annat utrymme, så du har alla cirka 5cm till lampan.

    tack för svaret!

Log in to reply.