Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan Söker hjälp mot min vanvård av töserna!

  • Creator
    Discussion
  • #45720

    reaper
    Participant

    Har fått stora problem med mina plantor, i min andra tråd har jag postat bilder på små gula och rostiga fläckar. nu har jag fått större problem, alla dom understa bladen är gula!

    läste på och trodde det först var näringsbrist (pht ligger runt 6-7) så jag tillsatte en vattning med fulldos tnt, har sedan dess vattnat med en 1/3 dels dos tnt. men jag har inte sett ngn förbättring, den lilla plantan har därimot bara blivit värre! den har inte visat ngt förr, men nu har den på bara 2-3 dagar blivit gul i bladen.

    här e den lilla:

    den mellersta

    börjar komma fläckar på bladen, vad beror detta på?

    den stora och den mest utsatta (gula bladet i mitten har fäste nere i botten noden)

    så här står dom i garderoben, brukar skifta plats på dom efter varje vattning.

    just nu är det 26.4 med 49% RH.
    plantorna har stattes i jord den 8/11 och är i vegg under en 600w MH lampa.
    har använt HESI näringspaket sedan slutet på vecka ett (förutom tnt) började med tnt för 2 veckor sen. men endast 8 ml till 5 l vatten (tog dock en fulldos första gången för att försöka rätta till näringsbristen).
    Vad tror ni är fel? vad ska jag göra?
    Tacksam för all hjälp jag kan få!

  • Author
    Replies
  • #494156

    bone
    Member

    Jag hade planterat om dom till större krukor, sen vattnat med root complex och halv dos TNT i en vecka, sen därefter full dos TNT.
    TNT är lite svag så full dos ger mej ett EC på 0,6-0,8, den är grymt bra och funkar även utmärkt som veggnäring till cocos.

    Lycka till :)

    Mvh / Benet

  • #494157

    reaper
    Member

    har hört att man ska ta det nätt med tnt:n, att man lätt bränner plantorna :S men det kankse inte stämmer då?
    just nu står dom i 6-7l krukor, hur stora rekomenderas att ha dom i?
    kan det vara så att det är dom bladen som inte får så mkt ljus som dör?

  • #494158

    ryder
    Member

    Nää, Jag körde på 1,5 gånger rekommenderad dos TNT genom 6 veckor utan att brännas. Nu, 20 dager in i blom visar det iofs tecken på saltuppbyggnad.

    Men efter så lång tid så bör du absolut köra på full dos TNT. varken mer ller mindre.

    Tänk dock på att Hesi jordnäringar sköljs ur jorden om du har för mycket urrinning när du vattnar. max 10%.

    Läs den här tråden så fattar du hur Hesi jordnäringar funkar:
    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=60687&highlight=

    Och varför de har lågt EC står oxå där. Det betyder inte att man bör överdosera.

    Edit:
    Med andra ord har du grov näringsbrist :)
    Du kan tom köra 2x rek. dos i 2 vattningar för att ta igen bristen.

Log in to reply.