Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Cannabisodling U| Utomhusodling Nu knäcker vi 12/12-problematiken vid utomhusodling!!!!! Reply To: Nu knäcker vi 12/12-problematiken vid utomhusodling!!!!!

#365835

skumbanan
Member

I scrog bibeln så kombinerades sog och scrog. En liten planta som utsätts för 12/12 växer sig stor ganska snabbt under blomfasen. Jag funderade idag på om man skulle försöka sig på en scrog-liknande setup utomhus så man inte behöver bygga en så stor anordning om ljuset skall blockas 12 timmar om dygnet. Då kan man ju blomma under juni-augusti då det är som mest sol och lyckas med vilken sort som helst. Bara en modersplanta som man får dra upp i en liten stealthlåda innomhus på vintern/våren.

En drivbänk vars framsida lutar med en ljustät skiva över som skjuts uppåt och neråt i på ett par skenor. En stegmotor som driver en cykelkedja på ett par kugghjul samt en timer med ett relä borde inte vara några konstigheter att bygga. Om jag hinner skall jag bygga en liten modell i höst/vinter. Har så många andra projekt på gång.