Använder du CB medicinskt?

Cannabis medicinska och psykologiska egenskaper. Positiva som negativa.

Moderatorer: friggs, Josef_K

Användarvisningsbild
weedloco
Garderobssnille

Inlägg av weedloco » 2007-11-03 7:45:39

Jag skulle gärna vilja veta vilken/vilka strains kan vara speciellt bra för reumatism! Farmor min har haft svår reumatism i många år nu och jag skulle må så bra själv om jag kunde hjälpa henne få bot mot den kroniska smärtan och även eliminera de negativa bieffekterna hon får av tabletterna hon betalar dyrt för!

PEACE bröder och systrar!
Cannabis is an essential nutrient!
JOF
Skäggsmugglare

Inlägg av JOF » 2007-11-28 18:46:25

@weedloco

http://www.fajaf.com/lokalt/mm/strains.html

har en lång lista dock står det, "Exempel på några strains och dess möjliga medicinska effekter" så jag vet inte hur tillförlitiligt det är.

Har tyvärr inga egna erfarenheter och dela med mig av, dock har jag en bekant som lider av Huntingtons. Så om vi har någon här med REAL LIFE erfarenhet av Cannabis och Huntingtons skulle jag vara mycket tacksam för ett PM eller svar här i tråden.
Användarvisningsbild
Fightkuk
Småodlare

Inlägg av Fightkuk » 2007-12-05 22:05:41

Ni kanske blir arga på mig nu eller garvar åt mig men jag ger det ett försök..

Vad använder du för strains?
Inte en aning, jag kan inte sånt. Röker gräs eller hasch, det är _allt_ jag vet om det jag får tag i.

Vilken åkomma lider du av?
åkomma och åkomma.. jag var väldigt aggresiv förut. Har haft en väldigt tråkig barndom kantad av våld, missbruk och död och det beror nog på det tror jag själv. Jag menar inte att jag blev lite arg för inget utan jag blev FRUKTANSVÄRT arg för väldigt lite och det tog LÅNG tid innan det gick över. Kändes nästan löjligt men gick inte att skaka av sig det.

Hur länge har du använt dig av CB som medicin?
8-10 år.

Har du talat med din läkare om att du använder CB medicinskt och vad säger han/hon om det?
Ja, han gillade inte idén eftersom det är så svårt att avgöra alla aspeketer av "missbruket" men så länge jag höll det på väldigt låg nivå och själv mådde bättre så kunde han varken säga ris eller ros.

Vad har fick dig att börja använda CB som medicin
The rebel-yell när jag var yngre. Röka marijuana gör ju kompisarna i USA så varför inte.

I vilken form tar du det, röker du eller bakar du?
Röker det.

Hur införskaffar du ditt CB?
Genom kompisar. Har _Tyvärr_ ingen stabil kran. :(

Hur mycket konsumerar du i medicinskt syfte?
Exakt vikt vet jag inte, men jag röker relativt svaga joints var o varannan dag. Jag klarar av att gå o handla t.ex utan at se påverkade ut men klart man funderar en gång extra ibland vad man skulle ha. :D

Använder du CB även för njutningssyfte och gjorde du det innan du började använda det medicinskt?
Knepig fråga då det började som njutningssyfte och är väl det fortfarande, men har märkt hur det ändrat mig som person totalt och även vänner har sett skillnaden. Jag är absolut ingen "stoner" utan en helt _normal_ människa idag. Och det känns bra..

mvh Kuken :)
klyban
Nyfrälst och hög

Re: Använder du CB medicinskt?

Inlägg av klyban » 2008-05-21 20:52:55

Vad använder du för strains? Superskunk, purple kuch

Vilken åkomma lider du av? Ryggvärk

Hur länge har du använt dig av CB som medicin? 6Månader

Har du talat med din läkare om att du använder CB medicinskt och vad säger han/hon om det? Nej, pratar inte med någon om det förutom sambon.

Vad har fick dig att börja använda CB som medicin? Eftersom Tramadol fungerade sådär och mådde inte så bra av dom i längden.

I vilken form tar du det, röker du eller bakar du? Rökar, gillar dock ej smaken, så bara det blir ekonomiskt hållbart så kommer jag ge mig på oralt intag i stället.

Hur införskaffar du ditt CB? Via diverse sidor, i framtiden egen odling.

Hur mycket konsumerar du i medicinskt syfte?125-175mg röks som spliff, enbart inför natten.

Använder du CB även för njutningssyfte och gjorde du det innan du började använda det medicinskt? Nej, har testat i min ungdom dock.
Användarvisningsbild
DrBengele
Småodlare

Inlägg av DrBengele » 2008-05-31 23:15:23

Vad använder du för strains?
Jag röker mest Indica/Sativa blandningar, olika strains.. vissa funkar bättre än andra..

Vilken åkomma lider du av?
Ångest och Depression

Hur länge har du använt dig av CB som medicin?
Runt 6 år till och från..

Har du talat med din läkare om att du använder CB medicinskt och vad säger han/hon om det?
Nej, han/hon vet inte..

Vad har fick dig att börja använda CB som medicin
Jag läste runt lite på internet om olika mediciner med lugnande effekt, och av andras erfarenheter verkade CB som det bästa..

I vilken form tar du det, röker du eller bakar du?
Jag röker det oftast, men det händer att man bakar lite då och då.

Hur införskaffar du ditt CB?
I början köpte jag det, men efter ett tag började jag odla själv.

Hur mycket konsumerar du i medicinskt syfte?
Helt beroende på hur jag mådde, allt från 5-10g /vecka

Använder du CB även för njutningssyfte och gjorde du det innan du började använda det medicinskt?
Jag använder inte cb i medicinskt syfte väldigt ofta längre så jag märkte att efter ett par år av användning började jag fungera "normalt" igen, men jag använder det nu lite då och då i njutnings syfte..
Skriv svar