Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Munchies Det ULTIMATA munchiestipset!!!

  • Det ULTIMATA munchiestipset!!!

    Posted by reaper on 2004-10-02 at 23:37

    Hej alla goda!

    När man röker vill man äta nåt gott och ha nåt att skratta åt, här är mitt ultimata munchie-tips som kombinerar de båda:

    Godis kan komma i lustiga former. Glöm gamla tuggummin och kex-choklad… Nä, vad ni letar efter är alla dom där riktigt skumma godissorterna man hittar på riktigt skumma hak, typ videobutiken på hörnet man aldrig går till osv. Där kan man hitta godis som poppar runt i munnen (bokstavligt!), som färgar tungan blå, som är så salt eller surt att det borde vara olagligt… Klubbor som snurrar på en batteridriven pryl eller som man doppar i nåt galet pulver, tuggummi som växer i munnen… utbudet är oändligt!

    Så gå nu med dina vänner och köp upp ett lager av det konstigaste godis ni kan hitta, en av varje sort, sätt er ner och dela på en bong. När munchiebegäret kryper på har ni mycket att smaka på och skratta åt, lita på mig, ni kommer att ha kul hela kvällen!

    😉 /-

    replied 19 years, 6 months ago 5 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • reaper

    Member
    2004-10-03 at 22:56

    Ah! Det här är inte bra, eller det är det, men för bra…
    Förrutom godistipset ovan så kommer här en till grej som är faaarlig:

    Det finns ett nytt snacks ute i butikerna, ostringar “spicy cheese” och det är SÅÅÅÅ gott! Jag blir som en zombie som inte bryr mig om nåt förrutom att äta mina ostringar, kan vara det godaste jag någonsin ätit! Vill ha dom nu! Men macken e stängd… hur som helst, PROVA DOM! Man blir säkert smällfet, men det är det klart värt! 😯

  • reaper

    Member
    2004-10-04 at 08:11

    “dig-ins” heter dom tydligen, ostringarna alltså… 😆

  • weasel

    Member
    2004-10-04 at 08:13

    Ja,konstig godis är rolig att tugga på när man är flummig.
    Man får så många olika konstiga känslor i munnen,sen så blir man rätt sysselsatt.

  • reaper

    Member
    2004-10-04 at 09:28

    Absolut, det finns godis (som förmodligen inte ens får säljas här, ha!) som gör att smaklökarna åker berg-och-dal-bana, sen att alla smaker förstärks under ruset gör ju ingenting!

  • token

    Member
    2004-10-04 at 22:47
    inzzzomnia wrote:
    Så gå nu med dina vänner och köp upp ett lager av det konstigaste godis ni kan hitta, en av varje sort, sätt er ner och dela på en bong. När munchiebegäret kryper på har ni mycket att smaka på och skratta åt, lita på mig, ni kommer att ha kul hela kvällen!

    😉 /-

    Låter som en helskön idé.
    Skall ta upp det med några vänner ;) :P

    //t0k

  • reaper

    Member
    2004-10-25 at 12:24

    Cola klubbor som har en visselpipa… med olika toner också :D hadde rikitgt kul me dom asså :D *tips*

  • reaper

    Member
    2004-10-26 at 21:41

    Cola-klubbor/flöjt…! Underbart exempel, ska ner på stan och jaga rätt på en bunt! Tack för tipset!

  • stenad

    Member
    2004-10-27 at 16:13

    Haha, det finns så jäkla mycket roligt godis.
    Tillverkarna måste komma på idéerna till vad dom ska tillverka när dom har rökt. 8) 🙄 :?: ❗

  • loffe

    Member
    2004-10-27 at 17:13

    Skumt godis kan vara trevligt men inte mycket slår att äta sig spysjuk på lösgodis. Inhandlade precis omkring ett kilo, ICA esplanad på karlavägen har hyfsat sortiment för 4,90. :D

Log in to reply.