Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Konstig dröm – Drömtydning

  • Konstig dröm – Drömtydning

    Posted by reaper on 2004-08-29 at 22:01

    Jag hade ett uppehåll tills tidigare i veckan.
    Tänkte att jag hade rökt lite mycket på senaste, så jag drog ner på rökat ganska drastiskt.
    Tidigare hade jag rökt varje kväll i två veckor, vilket är mycket för mig.
    Nu gick jag ner till en-två ggr i veckan över en natt. Dvs. jag slutade röka och väntade på helgen.
    För ung. tre dagar sedan fick jag tillbaka drömmarna, och den första jag mins var så underlig att jag var tvungen att skriva ner den… Kände att den kanske betydde något.

    Detta var vad jag snabbt skrev ner när jag vaknade.
    Min dröm.
    Någon/något vill att jag ska hitta den/det.
    Jag försöker genom att följa efter statyer som efterliknar den/det jag försöker hitta. Det ser ut som hårlösa korsningar av Gremlings och Yoda.
    Några av statyerna försöker skada mig, hålla fast mig och hindra mig. Några gör det också.
    Första statyn sprang från en dörr som var öppen, den var liten och kort och hade ett rep runt sin hals som släpade efter nån meter.
    När jag rör vid den så får jag en massa rep kring min kropp.
    Nylonrep… mins inte om det är blått eller vitt mer röda sträck/prickar.
    När jag kämpar emot repen så drar dom åt hårdare, men när jag sedan slappnar av så släpper dom helt och rammlar till marken.
    Jag vänder mig om och får syn på två personer jag aldrig sett förut, men jag vet att det är mina polare. Kommer ihåg att den ena såg ut som kapten haddoc.
    När jag vänder mig tillbaka till dörren så är den lilla statyn borta, ersatt av en annan staty. (Dock samma figur)
    Den nya är stor, stark och ser lite ut som oscarstatyetten.
    Den försöker stänga dörren men jag lyckas få in en arm och försöker pressa upp den istället, men det gör så ont i armen och dörren bara stängs mer och mer.
    Allt går i slow motion, polarna skrattar och armen gör allt ondare.
    Jag lyckas dra ut armen igen och dörren går igen, när jag öppnar dörren igen är det inget där.
    Nästa staty var an bit bort på en parkväg, den bytte form en gång när jag kom närmare.
    Detta upprepar sig ett antal ggr, vet inte hur länge, hela tiden djupare in i parken.
    Tillslut hittar vi en liten bäbisstaty ihopskrupen i en pissoar, en knapp i botten som ser ut som ett litet foster. Min polare spyr i pissoaren (den som inte ser ut som kapten haddoc) och jag trycker på knappen.
    Jag skriker, som en nyfödds bäbis läte.
    Samtidigt öppnas ett mkt. litet hålrum under pissoaren. I hålrummet ligger en liten nyckelring som jag inte upptäckt förrens jag hört det otäcka barnaskirket.
    Nyckelringen liknar den polaren som såg ut som kapen haddoc, fast som ett lik.
    Helt blek och med ett elakt grin stirrar den på mig.
    När jag märker att detta inte är så kul längre så tvingar jag mig själv att vakna, vilket jag också gör.


    Obs. Detta är halvt om halvt renskriva anteckningar direkt efter jag vaknat, så det kanske är lite virrigt. ;)

    Vad jag lade märke till när jag skrev ner detta, var att drömmer var rakt igenom ond. Det kändes liksom som ondska när jag hade vaknat, mkt. obehagligt.
    Kan också tilläggas att jag vaknade med en s.k. “lovers arm”, och det kan ha bidragit till att jag fick ont i armen i drömmen.

    Någon som är bra på drömtydning? Vad kan ha menats med drömmen egentligen?

    replied 19 years, 7 months ago 3 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • reaper

    Member
    2004-08-29 at 23:23

    Wow….. Det är tungt det där. Det finns ju drömtydare som kan tyda drömmar. Lyssnade på P3, frank nångång och då var det en kvinnlig drömtydare som var där och försökte tydda drömmar, typ nån sierska eller liknande. Lät som ett riktigt proffs faktiskt.
    Du kan la leta runt på nätet lite och kolla ifall du hittar nån email eller ev. tel-nummer till nån sån här drömtyderska/tydare. Annars kan du alltid maila Frank (programmet) i P3 och fråga efter tyderskans email.

  • reaper

    Member
    2004-08-29 at 23:33

    hade oxå nån skit skum dröm här om natten..kommer bara ihåg små snuttar av den nu, men den var helt vrickad iallafall…aja tur att det bara är drömmar :) det är rätt skönt o drömma..fast jobbigt när man hakar upp sig på dom o vill veta mer om dom och inte får nått bra svar :P

  • unkas

    Member
    2004-08-30 at 08:05

    Ett hyffsat drömlexikon finns här: http://hem.passagen.se/medi/dream.htm Fast dät står mer korta saker, typ man sprang i drömmen, man såg eld brinna etc. När det gäller din dröm, kanske dina känslor under drömmen avspeglar nåt som håller på händer i verkligheten. Fast såna drömmar man får när man gör uppehåll efter att man rökt på som fan betyder sällan nåt, annat än att man rökt lite väl mycket kanske 😉

  • reaper

    Member
    2004-08-30 at 11:36
    Quote:
  • farull

    Member
    2004-08-30 at 12:41

    Jag har läst nånstans att alla karaktärer i ens drömmar egentligen är olika sidor av en själv. Att drömmar rakt igenom handlar om egot.

    Jag tycker att mina drömmar blir mycket mer begripliga när jag applicerar den teorin på mig.

    Kanske var dina två kompisar där i drömmen någon inte så tydlig sida av dig själv?

  • reaper

    Member
    2004-08-30 at 12:51

    Psykoman: Har för mig att sånt kostar pengar… är inte SÅ intressant att jag kastar ut en hundrig på att få en dröm tydd.

    Unkas: Letade efter något såant förut, men du hittade det före mig. Ska kolla om jag kan få ut nått av drömmen nu. :)
    Sen hade jag också rökt en hel del gentemot vad jag normalt brukar röka som du sa…

    Farull: Om man tänker i den teorin, då skulle jag nog tänka att det var statyerna som var speglingen, då dom ändrade form mellan varje.
    För jag kan inte tänka mig att jag ibland ser mig själv som något utav en Kapten Haddoc. :P


    Kollade lite på sidan nu också, detta var vad jag fick ut:

    Rep: Det är ett dåligt omen att drömma om rep. Någon kommer att hindra dig från att göra det du helst vill. (Jag gillar att puffa, så nu kommer nån att hindra mig från det eller? Deam!
    Iof gillar jag mycket, så detta är ganska vagt också.)

    Dörrar: Om du i drömmen ser en dörr öppnas utan förvarning ska du ta det som en uppmaning att spara så mycket pengar du kan, för om du har ett visst kapital på fickan kommer det snart en chans som kommer att göra dig rik.(Har kanske 500 på fickan, och 2500 i kaffeburken på kylskåpet, hålla hårt i dom alltså…)
    Lik: Ser du en anhörigs lik ska du inte ge dig in i ett förhastat äktenskap för det kommer inte att bli lyckligt. Om du tänker efter en smula finner du nog att den tilltänkta är så olik dig på alla plan att ett giftermål inte skulle vara det bästa. Om du drömmer att du ser ditt eget lik kommer du i framtiden att finna ett stort nöje i att tillfredsställa andra och sämre lottade människors behov. Drömmer du att du ser liket av en främling kommer någon att gripa in i ditt liv och göra dig mycket lycklig.
    (Vet inte om jag ska tolka det som en anhörig eller en främling, viste inte vem det var, men jag viste att han var med mig.)

    Vad tror ni om detta?
    Det öär inte mycket man fick ut av drömmen, men det var nog för att sidan var ganska halvtaskig.

  • farull

    Member
    2004-08-30 at 14:36

    Jag har lite svårt att tro på förutsägelser som de där.

    Jag tror (lite tråkigt kanske) mer att hjärnan bearbetar det som hänt, mer än att varna om framtida händelser, när man drömmer.

    Symboler i drömmar kan också betyda så väldigt olika saker för olika personer.

    Kanske var statyn med rep om halsen en symbol för att du känner dig bunden på något sätt. Kapten haddoc symboliserar kanske en dröm som du hade när du var liten om något som du ville bli, men som nu stirrar på dig lite elakt och skrattar åt dig när du gör dig illa. 😯

    En sak som jag tror hårt på är att ingen kan tala om för dig vad dina drömmar betyder. En psykolog eller drömtydare kan kanske däremot hjälpa dig att förstå själv.

    PS. Min tjej säger tex nu att en staty är en fallossymbol. :-) Sug på den!

  • reaper

    Member
    2004-08-30 at 16:55

    Självklart är det grova förutsägelser, som att läsa sitt horoskop i Frida ungefär. :P

    Dina tankar får en att tänka lite djupare, varför skulle en vision om mig själv i framtiden, från min bardomstid, skratta åt mig nu när jag inte blivit som den. :S makes U wonder, som sagt…

    Vad är en fallossymbol förresten? kan inte riktigt komma ihåg det just nu, nått med sin sexuella självkännsla är det va? eller?

Log in to reply.