• pachipachihand

    Member
    2004-01-12 at 09:35

    Det finns ju en farlig logik i det du skriver om kriminaliseringen. Vad du missar är att droger och dess

    inverkan på människan är för komplext för det stora flertalet att förstå ens de grundläggande verkningarna

    av.

    Vad baserar du det påståendet på? Ingen har ju någonsin fått korrekt information i skolorna om drogernas verkningar.

    De klumpar ju bara upp all jävla skit i samma hög och säger att allting som ger berusning förutom etanol är lika

    farligt som heroin och därför ska vara olagligt.

    Droger är farliga för det stora flertalet, därför är de olagliga!

    Alkohol och tobak är farligt för det stora flertalet, varför är inte det olagligt?! Och vad exakt blir bättre av att

    göra det olagligt? Ingenting! Man gör bara de redan existerande problemen och gör dom värre. En heroinist slutar

    t.ex inte att punda för att det är olagligt, annars hade vi inte haft några. Om de som MISSbrukar istället kanske

    kunde få vård och gratis rena sprutor (en minimal kostnad i jämförelse med en massa annat jävla skit vi lägger

    skattepengar på), så kan de få en chans att ta sig ur sitt missbruk och slippa behöva stjäla för att få ihop till

    sin dagliga dos på flera tusen kronor (när en daglig dos lagligt tillverkat kostar ungefär 40kr).

    VAD VI MED SÄKERHET VET ÄR ATT VISSA, I SYNNERHET SVAGA OCH REDAN UTSATTA MÄNNISKOR OCH INTE MINST UNGA, EJ

    HELT FÄRDIG UTVECKLADE MÄNNISKOR RISKERAR ATT TA STOR SKADA, MÅNGA GÅNGER MED LIVSLÅNGT HANDIKAPP SOM

    RESULTAT!

    Exakt därför ska de utsatta inte behöva hamna i kriminella kretsar när de söker sig till droger som känslomässig

    smärtlindring, och blir beroende. Förstår du inte att man bryter den onda cirkeln i samhället. Alla jäbla problem i

    samhället som maffia och sådant skit beror på att droger som cannabis är olagligt. Priset går upp och en illegal

    marknad kan tjäna pengar på det. Som sagt, den redan utsatte blir inte mer skyddad från drogerna i ett samhälle där

    det är förbjudet än i ett samhälle där det är lagligt. Och varför ska vi som kan (96% av befolkningen ungefär),

    riskera fängelse eller höga böter, och få våra fortsatta möjligheter till bra jobb omintetgjorda? De utsatta och ej

    färdigutvecklade hjälps definitiv inte av att polisen kommer och slår ner dom med batong.

    Du påstår sen;”Cannabis kan man precis som Kaffe, trots sin sinnesförändrande effekt, användas dagligen utan

    att ett missbruk uppstår.”

    Det du påstår där är inte riktigt sant är det? Om du kan påstå detta och belägga det i sak skall jag rekomendera dig

    ett nobelpris eller 7..

    Jag har ett flertal exempel på människor jag känner, men tyvärr är det olagligt att använda cannabis i detta land så

    jag kan inte ge ut några namn. Du får helt enkelt lita på mig. Med detta inte sagt att alla klarar av det. Det har

    jag aldrig påstått.