Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Samhälle och kultur U| Hampa Mental förmåga; försumbart eller drastiskt sänkt? Reply To: Mental förmåga; försumbart eller drastiskt sänkt?

  • paddington

    Member
    2003-04-24 at 20:16

    Intressant diskussion, mer sånt! Jag har själv plöjt mig igenom över 200 universitetspoäng trots att jag rökt cannabis ibland. Det har dock aldrig varit tal om något kroniskt rökande utan något/några röktillfällen i veckan. Kan hålla med om att man har en lite seg/flummig känsla mentalt efter en kväll med mycket röka, men har det bara blivit en enstaka bonghit eller om det var ett par dagar sedan har jag inte kunnat känna skillnaden själv. Frågan är hurpass mycket man märker av den förändring som finns?

    Sedan funderar man ju på vad som skiljer de olika studier som presenteras åt. Vår egen Thomas Lundqvist, Lundaforskaren, har ju massor med belägg för att det är omöjligt att leva ett fullvärdigt liv om man röker gräs ibland. Om man nu skall lyssna på hans argumentation. Sedan finns det högvis med undersökningar som den ovan. Jag menar, 10 mg THC borde motsvara en rusdos, och om man 2003 gör en vetenskaplig undersökning är den väl ändå statistiskt säkrad på något vis. Det måste ju finnas standarder som skall uppfyllas antar jag..? Nog är det besynnerligt med alla motstridiga resultat alltid.

    Farull>> Jag sitter med en kurs C++ för tillfället. Det går segt. Kanske vore din studieteknik ett intressant alternativ :crazy: 8)