Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Hur länge ska jag svettas??!! Reply To: Hur länge ska jag svettas??!!

  • drullper

    Member
    2009-01-08 at 13:26
    tetrahydrocanna wrote:
    Nej jag tycker det är ett ämne som man inte ska sopa under mattan, det är bra att det kommer ut i ljuset ordentligt att man bör se upp med att överkonsumera om man vill slippa riskera jobbiga abstinenssymtom och psykiska biverkningar. Att det inte bara är guld och gröna garderober…

    Att cannabis är psykiskt beroendeframkallande sticker väll ingen under mattan med. Cannabis är en drog, inte utspädd hallonsaft. Att det är fysiskt beroendeframkallande är en annan femma, sen att kroppen inte beter sig normalt när olika substanser rensas ut sker i vissa fall.

    Hur läkarvetenskapen definierar beroende är ytterligare ett perspektiv, vad jag läst så uppfattas inte dessa fysiska kroppsliga yttringar så som ett beroende, det är inte så att vi går över lik för en rök på grund av det fysiska begäret (det psykiska brukar kunna få oss att engagera oss utöver det normala dock), några svettas när de sover osv…. Men jag tror inte man ska måla fan på väggen på grund av det.

    Det låter nästan som att vissa läst hap manualen / gått hap programet någon gång för mycket här inne. Behåll perspektiven på det hela. Det är inte heroin* ni tänder av ifrån.

    //D

    *Jag borde hålla mig inom reglerna, se “Undantag är diskussioner kring narkotikapolitik, relevanta jämförelser etc.”