Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Tänk om allt.. var en lögn… Reply To: Tänk om allt.. var en lögn…

  • anybodysmoker

    Member
    2008-10-26 at 18:50
    Hjulben wrote:
    Drullper wrote:
    tänk om allt inte är en lögn!

    Tänk om saker och ting är som de verkar. Att det inte finns konspirationsteorier. Att det inte är ett hemligt sällskap som ligger bakom allt och vill behålla sitt grepp över oss. Att begränsningen ligger hos dig, att din ofullkomlighet, din bristande förmåga att förstå, begripa och relatera till den verklighet som vi andra lever i.

    Tänk om…

    Citerar drullper här, för jag tycker Anybody borde ta åt sig lite av det.

    Anybodysmoker, visst man kan leka med tanken att vi alla skapar våra egna verkligheter, och man kan även leka med tanken att den materialistiska världen är det som är sbsolut. Och kanske nånstans där emellan man kan hitta en väg att gå?

    Det Finns inte bevis för nåndera av påståendena, och du måste vara villig att ta och bemöta argument från de som påstår det motsatta.
    Annars får man väl tolka det som att, iom att vi är oändliga så är även alla människor som kommer in i våra liv en del av dig?
    Mao att inte ta till sig av andras åsikter är att neka sig själv sin “sanna personlighet” då eller?
    Du var ju en del inne på detdär med roller…

    EXAKT Hjulben! :)

    Jag håller med.

    Tricket är att förstå att “[jag] måste vara villig att ta och bemöta argument från de som påstår det motsatta” och “iom att vi är oändliga så är även alla människor som kommer in i våra liv en del av dig?
    [Med andra ord] att inte ta till sig av andras åsikter är att neka sig själv sin “sanna personlighet då?”. Vilket är sant såklart.

    Krävs en del funderande och vilja att förstå det tror jag…