Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan konstiga rötter?

  • konstiga rötter?

    Posted by reaper on 2007-09-05 at 08:51

    Nu har jag sex sticklingar kvar pga 2 dog av föregående övning,

    För två veckor sedan snittade jag dem med rakhyvel 45graders vinkel och doppade dem i clonex rotningshormon och placerade dem i rockwoolkuber.
    eftersom dom satt fast i rockwoolkuberna nu två veckor senare antog jag att dem fått rötter, jag öppnade en kub och kollade och såg att det var inga rötter, det var bara stammen som svält upp jättemycket,
    Är det vanligt att det tar så lång tid med rotningshormon?
    Ska stammen se ut så om det är på rätt väg?
    behöver jag oroa mej lr ska jag bara låta dem vara?
    tacksam för svar
    pz

    replied 16 years, 7 months ago 1 Member · 1 Reply
  • 1 Reply
  • reaper

    Member
    2007-09-05 at 09:09

    @greenpower wrote:

    Nu har jag sex sticklingar kvar pga 2 dog av föregående övning,

    För två veckor sedan snittade jag dem med rakhyvel 45graders vinkel och doppade dem i clonex rotningshormon och placerade dem i rockwoolkuber.
    eftersom dom satt fast i rockwoolkuberna nu två veckor senare antog jag att dem fått rötter, jag öppnade en kub och kollade och såg att det var inga rötter, det var bara stammen som svält upp jättemycket,
    Är det vanligt att det tar så lång tid med rotningshormon?
    Ska stammen se ut så om det är på rätt väg?
    behöver jag oroa mej lr ska jag bara låta dem vara?
    tacksam för svar
    pz

    Detta har hänt med mig också när jag använde clonex i rockwool. Såg ganska osmakligt ut. Jag provade även clonex i sticklingskuber jorda av organiskt material och då kunde man inte se om rötterna svällde eller inte, men jag tyckte de sticklingarna som inte fått clonex rotade sig något snabbare t.om. Kanske berodde det på att gelen var gammal eller något annat, men personligen har jag haft bäst och mest naturliga tillväxt utan rotningshormon

Log in to reply.