Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Större odling, hjälp, tips, råd? Reply To: Större odling, hjälp, tips, råd?

  • reaper

    Member
    2006-10-24 at 16:13

    Tjena, tack för all positiv feedback redan.

    @Swe-Cannabis wrote:

    Varmt kommer det nog bli, men köp ett värme element på claus olholson.. ställ den på rimlig grad.. så håller sig temperaturen den samma på natten.. (elementen slås bara på när det behövs)
    Du ska alltså köra med 2000 Watt Hps? Fy helevte
    7*3 = 21 växter, ca 100 Watt per planta.. kommer räcka länge, skulle jag tro.

    Precis, ett konvektorelement heter det, har inbyggd termostat.
    Skall köra med 2000w HPS, yes, och det blir 21 plantor per sida, totalt 42.
    Om jag nu kör det systemet jag tänkt.
    Ändrar mig säkert flera gånger efter ev tips och råd som får genom tråden och när jag börjat ladda upp bilderna på setupen och så vidare.

    @Kopro wrote:

    Personligen hade jag satsat på större krukor om du har tänkt att veggga en tid. det finns 14-15 literskrukor, kanske ännu större, som inte tar mer plats än en 10 litershink. Det hade nog blivit tajt med 3 i bredd och 7 i längd. Snarare 5-6-5, så vida du inte kan öka de 75 till 90 cm. Då hade 6-6-6 gått bra. Räkna med en diameter på 30 cm per kruka.
    Hur som helst. Det blir totalt 36 plantor i blom det.

    vanliga frön/feminiserade?

    Tack för ditt svar, det är vanliga frön, tyvärr.

    Jag veggar lite längre än normalt, takhöjden är ju 240cm så plantorna kan ju utan tvekan bli 120-160cm höga i blom.

    36 st honor i full blom, klarar jag mig på mina 2000w sammanlagt där tror du?

    Hade ju som sagt först tänkt plantera cirka 40 st (21 på varje sida) och sedan sortera ut presumtiva hanar, säg i värsta fall hälften, så är det 20 st honor kvar, vilket jag tyckte kunde vara adekvat till 2000w, därav anledningen till att plantera direkt i hinkarna, eftersom jordslöseri ej spelar någon roll och jag tänkte att det skulle vara för tamt med ljus och kanske även plats med närmare 40 st 150 cm’s monster som svajar.

    @sinsemillan wrote:

    Om man skall köra så många plantor är kloner absolut att föredra före frö.
    Bland fördelarna är att du får garanterat bara honor…. och betydligt billigare än att köpa så många feminserade frön.

    Tack för ditt svar, har dock ej tid eller möjlighet att först dra upp moderplantor och sedan plocka sticklingar av dessa, jag kan fördelarna och det åker ev in ett gäng schyssta mammor i ett separat utrymme för en plantering direkt efter, då med bara honor, men genom att detta är första så känns det smidigast att göra på det tänkta sättet.

    Tack återigen för era svar och visat intresse.
    Mvh