Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Finns det monster i fantasin?? Reply To: Finns det monster i fantasin??

  • metzger

    Member
    2006-03-12 at 12:01

    Tjena tjena!

    Kul att det uppskattas :)
    ollad i ögat he he,… ja jag hoppas i vart fall att slut resultatet ger den effekten.. hehe..

    Men lite update dags iaf..

    Första setupen var tok mesig, ett par billiga låg energi lampor gjorde inte direkt susen och inte köra med nån direkt näring gjorde inte saken bättre.

    Men som sagt det var inte någon genomtänkt plan,….

    Jag skummade runt i högvis med odlings guider, la in ett par inlägg här o där i diverse forum, dagarna gick och tiden var nu kommen för att göra ett besök till growshoppen, (för ett seriöst köp)

    Knatade in o bad om att få lite hjälp med armeaturerna o fick en liten gratis lektion av den otroligt hyggliga herrn i shoppen.

    Valet stod mellan en 400w armeatur inkl. lampa (1699:-) eller 600w inkl. lampa (2399:-).
    Det visade sig dock att dom hadde fått in nya philips monster lampa dagarna i förväg men det skulle blie en liten pris höjning isåfall mot paketen ovan nämnda.

    Ger det nån skillnad om jag tar 400watts paketet eller om jag tar 600watts armeaturet och philips lampan frågade jag mannen.
    Ja sade han o tänkte till ett par sekunder, skillnaden blir som om du skulle odla cherry tomater mot biff tomater.

    Jag tvekade inte en sekund utan hostade upp 2660:- för philips lampan o armeaturen o drog hem.

    Här ska det fan skruvas tänkte jag, men med halv krasslig ekonomi för tillfället så sköts skruvandet av lampan ett par dagar…

    men sedan….. oj oj….

    let it be light!! 600watt,… fan mitt rum kommer inte att få se solen på 3 månader nu, persienner o fördragna gardiner, total mörk läggning.

    Post it: Skaffa stealth skåp,.. torkskåp?..

    med den kassa ekonomien så blev dom lite små törstiga på näring så jag tror dom stoppade i växten en vecka eller så..

    Dag 19: nu har dom ett stabilt ljus, får näring utav Canna A+B och cannas rhizotonic, underverk o mirakel har hänt!!!

    Låt mig presentera: Hjördis

    hjördis fick smaka på lite ont anade bladmatning som gav horribla resultat.
    Hör viskningar om channell make up nu,.. hehe… får ta det lite försiktigare nästa gång och inte ge näring genom/från ett whiskey glas, kan stänka lite. BEWARE!

    Setup Bild: fortfarande samma setup med folie väggar o så, men hey i have a mother fukkings 600w, värme och soljus fixar biffen så länge, rätt trevlig omgivning om jag själv får säga, men det ska bli lite nya tag här,…

    har en del planer som ligger på ruv.

    Grupp bild, cola flaska 1,5 liter’s så ni får en verklighets uppfattning, wake up stoners 😉 hehehe….

    Den Obligatoriska grupp Bilden…

    dom frodas fint nu när dom har kommit in i närings svängen… 22c+ i skuggan 26 c+ i ljuset

    Men i nästa update får ni se personligheterna, har plåtat lite idag och ska så småningom få upp det oxå :)

    Se you in a wery close feature :P