Ett svenskt cannabisforum Forums Swecan Om Swecan Yttrandefrihet Reply To: Yttrandefrihet

  • Anonymous

    Guest
    2010-12-09 at 19:00

    @Drullper wrote:

    @richtmeister wrote:

    Jag anser att hela poängen med ett diskussionsforum är att diskutera saker. Ordet forum avser de platser i rom där saker diskuterades, där åsikter, oavsett ställningstagande kunde framföras. Men, jag kan ha fel, jag är människa.

    Vad tycker ni? Ska åsikter utestängas eller inbjudas, oavsett ämne?

    SweCan är ett forum inriktat mot svensk cannabis kultur, odling och tillhörande. Det finns en begränsning i konceptet. SweCan är inget allmänt forum och har aldrig varit, det är inget speakers corner. Forumets regler är till för att skydda syftet med forumet.

    Sen kanske inte alla alltid uttrycker sig på ett det bästa av sätt.

    Det betyder däremot inte att vi är “fascistoida”. Det du ägnar dig åt just nu är ett så kallat voice exit, du har bestämt dig för att du inte vill tillhöra gruppen eftersom du inte accepterar de regler som råder inom gruppen. Istället för att långsamt och tyst glida iväg slår du på stora trumman och hoppas på att bli utslängd för att bevisa din poäng. Det finns trots allt inget konstruktivt i ditt inlägg, inget som bidrar till något mer än ett trevande resonemang kring ordet forums historiska innebörd. Det du glömmer är att det även fanns sociala begränsningar i de romerska forumen, allt accepterades inte, det fanns begränsningar även då. Straffet för att överträda dessa var långt värre än de tillsägelser vi delar ut här.

    I just call it as I see it, trams. (nu kommer nog någon och börjar härja om att moderatorerna bara skyddar varandra, det bjuder jag på)

    Jag tycker du trampar på min person nu och jag verkar helt ha missat att se att jag är på väg ut. Jag har inga problem med de regler som gälleer, men jag tycker inte att de är inkonsekventa.

    Vad jag, och antagligen resten av världens befolkning tycker om att lägga ord i munnen på folk är en helt annan sak.

    Om forumet fyllt sin funktion förstår jag inte heller på vilket sätt du menar när du säger att jag försöker slå på stora trumman för att bli utslängd. Jag vill inte bli utslängd.

    Så du menar att i kategorin där kritik mot Swecan är inbjuden är samma sak inte tillåten? Jag vill ta upp min åsikt, jag tycker det här är fel och jag framför det.

    Det historiska bakom innebörden av ett forum som jag verkar ha glömt bort, ja, jag vet inte riktigt var du tycker jag ska kommentera det. Jag var inte med, och inte du heller, så det finns inte så mycket att säga om den saken. Om du syftar på läroboken, så, ja, jag kommer ihåg vad det stod där och du har fel.