Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Odling i growbox, Lowryder 2 Reply To: Odling i growbox, Lowryder 2

  • dalton

    Member
    2010-09-03 at 01:01

    @Rambo wrote:

    Grym setup ser fint ut en skörde rapport skulle inte vara helt fel 😉
    Skulle man kunna få en bild på kolfiltret :)

    bless

    Sure, tog några kort tidigare idag!

    Citat:
    Nu så! Hej alla glada!

    Hej jag är glad Cool
    Fin odlingslåda du byggt, diggar micro-odlingar speciellt sådana som är helt stealth, vore intressant att se en blid på hur hela chassiet ser ut med dörren stängd och lampor på.

    Citat:
    Jag har bytt ut två av lumorna till 21W LE nu, så det är sammanlagt 320w
    Har jag missat något eller har du skrivit fel? 320w ur fyra små le Rolling Eyes

    Lycka till

    Hm jag har tydligen misslyckats med mitt försök till multiquoting, nåväl!

    För att svara på herrns fråga så är det ju LE, 1x21LE räknas som en normal 100W luma, och då blir det ju naturligtvis 300w. Plus en 15W LE, som tydligen motsvarar en vanlig 75W lampa.
    Fast då blir det ju 375W i runda slängar. hur många lumen dessa producerar har jag dock inte en susning om.;)

    Förklaringen till ljusspillet baktill är att jag har en för liten ljusfälla. Men det är inget som syns när taklampan är tänd, detta ska dock fixas när jag får tid och lust.
    Kan även tillägga att om man inte är riktigt så snål som jag är och köper/har ett chassi med svängdörr istället för en där man liksom trär på den så skulle det bli betydligt mindre ljusläckage.
    Men det är ju trots allt min första odling så jag ville inte spendera allt för mycket pengar på den. :)

    Filtret består av ett gasfilter mot organiska ångor. Art.nr 34-7876 hos clas ohlson, samt en avsågad 1L colaflaska (tror jag, nån läskeblaskflaska va det iaf.) samt en 80mm fläkt.
    Dock prövades aldrig denna då den inte klarade att hålla temperaturen nere på en behaglig nivå, men kör man med två stycken fläktar så kanske det fungerar bättre.

    Vill även tacka alla Er som postat i tråden, det är alltid roligt med kommentarer! :D




    Må väl mina damer och herrar!