Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen The devils weed. Reply To: The devils weed.

  • anybodysmoker

    Member
    2007-10-15 at 20:11

    Då släpper anybodysmoker lösa sina “ska jag röka eller inte röka” tankar….

    Jag – som jag gör med allt – började ifrågasätta mitt bruk, behöver jag verkligen röka så ofta som jag gör? Och det jag kom fram till var att jag tycker jag ska röka när jag gjort allting som är viktigt. Att betala räkningar, att köpa mat, att jobba osv.

    För när jag är hög så är jag inte speciellt bra på motorik. Jag har inte lust att röra mig, men att tänka går alldeles utmärkt. Och det är här jag märker att om man har ett papper och en penna, eller kanske ett tangentbord och dator, så kan man skriva ner tankar och idéer.

    Detta är bra för att när jag sen är nykter kan jag kolla på dessa och sen sätta dem under “viktigt att göra”, vilket gör att jag måste göra det innan jag blir hög :P.

    Jag kan programmera när jag är hög, och är nästan bättre på det för jag löser problem väldigt smidigt. Dock så är jag ooootroligt inneffektiv och distraherad. Speciellt med musik i bakgrunden, mina tankar och internet i allmänhet :P.

    Så vad jag vill säga är att känner du att du inte går framåt, då ska du sluta, om du mår bra av det och inte vill gå framåt, ja då ska du fortsätta. Men du verkar vilja göra saker för att slippa arbeta, och kan du inte röka med måtta och göra det, så rök inte, annars gör en viktigt lista och rök bara när det du ska göra är gjort! :)