Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Odlingstält Reply To: Odlingstält

#611863

qvarre
Member

Hej igen,

Det är ju lite klurigt detta måste jag medge. Det följde bara med en övergång från 150 – 125mm. Jag ringde återförsäljaren innan jag beställde paketet för att försäkra mig om att paketet va komplett så att det bara är att montera och köra. Det ingick inte slangklämmor men de skickade med 4St i alla fall.
Har precis snackat med killen på Hydrogarden och han säger att jag ska sätta kolfiltret direkt på fläkten med hjälp av silvertejp och sedan127mm slang till övergången. Övergången ska i sin tur sättas på reflektorn och sedan ska 152mm slangen sättas på andra sidan av reflektorn och sköta utluften.
Alltså Filter-fläkt-127mm-övergång-reflektor-152mm utluft.

Tror ni det kan fungera? Det känns lite knepigt att tejpa ihop filter och fläkt men försäljarn borde väl veta vad han pratar om kan man tycka. Jag fick bara en meter av 152mm slangen( 2 meter av 127mm ) och det käns lite kort med tanke på att själva tältet är 2 meter högt men det visar sig kanske vara lagom längd när jag väl monterat upp själva tältet.
Jag får kapa en bit av 127mm och använda till det passiva insuget som Generalen tipsade om.
Förövrigt så är det sjukt tight att få på 127mm slangen på 125mm anslutningarna. Det tar typ 10 minuters trixande innan det fungerar.

Vad tror ni?