Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DAW: 400w – 11 olika strains! Reply To: DAW: 400w – 11 olika strains!

#578847

jimpa: Kakorna blev kanon! 5-10 kakor så hamnar man i sitt rymdskepp i 2-4 timmar :D På en tidigare bakning där jag dock använda 250g smör och en ordentlig sil så jag fick ut 190g smör och därmed gick väldigt lite till spillo, då räckte det med 1-3 kakor.

Kommer att göra smör på min DP hane efter att jag samlat pollen från den och baka fler drömmar ^^
Folk som kastar sina hanar för att vissa inte verkar tycka det vara “fint nog” gör enligt mig ett stort misstag. Att göra smör på trimm fungerar riktigt bra och har ett par gånger råkat äta mig obehagligt hög på smör gjort av hanar. Speciellt om man låter en hane växa till sig för att man ska samla pollen.

Tar bara ungefär en timme att göra smöret och en natt av att låta det stå i kylen så har man fått sig råvaror som är värda 5-15 sessioner på 2-6 timmar. För mig skulle det motsvara att förbruka ungefär 8-12 gram av buds.
Eftersom att jag aldrig köper gräs på gatan så är det kanon att få denna “mellanskörd”.

Dessutom är det ju praktiskt taget gratis ändå.