Ett svenskt cannabisforum Forums Swecan Om Swecan Idiotiska medlemmar Reply To: Idiotiska medlemmar

#203025

reaper
Member
XarvoX wrote:
LOL@biologen :D

Jag tror inte att nivån har “sjunkit” på något sätt, utan att de högkvallitativa trådarna har helt enkelt slutat komma till.. jag vet att resultatet över lag gör samma sak, men det verkar vara som om den “eliten” som skriver bra trådar helt enkelt har slutat skriva..

personligen tycker jag att åldersgränsen bör kanske höjas lite för att få upp “gråzonen” till 18+. altså, man sätter en åldersgräns, tex 18, men då känns det ok om man e 17 o joina så å säe, men om åldersgräns e 20 tex, så blir det 19-åringar som “lurar sig in”. och vi får på det sättet en “laglig” ålder. :)

och slutligen som försvar för alla newbies (inklusive mig själv), i de allra flesta odlings-guider/trådar så står det mycket om mycket, men inget specifikt, tex om jag inte hittar just den blom-jorden dom använde, så blir det lätt hänt att man frågar om just min blomjord funkar oxå, likaså med frön, näring och lampor. om man inte hittar ett konkret nej, så hoppas man alltid på ett ja(, det funkar). så för er som sitter på svaren, skriv hellre “ja/nej, det funkar/funkar inte därför att….” istället för bara “sök”. ifall frågan har tagits upp innan, så svara på frågan och skriv SÖK OXÅ! :D

Suck… 🙄 Det är som att kriminallisera alla droger som finns och hoppas blint på att dem är borta pga dem stränga lagarna. Man kanske ska ta bort åldersgränsen totalt och jämnföra hur nivån stigit/sjunkit. Man kan inte alltid tro att det blir bättre när man “höjjer”, pröva att sänka en gång så får vi se.