Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken utomhus växthus. 10 strain

  • utomhus växthus. 10 strain

    Posted by reaper on 2006-06-11 at 18:00

    hej

    info
    växthus Bred1.5m längd 2.5m höjd 2.0m (plast, pvc överdrag)

    dom flesta strain sattes i jord för ca 1-1.5 vecka sen. (förutom dom som veggades en stund inne)..

    strain:
    1. ww
    2. bubbelgum (veggade inne 3 veckor)
    3. haze (veggade inne 3 veckor)
    4. nl (veggade inne 3 veckor)
    5. w rhino
    6. fullmoon
    7. bigbud (veggade inne 3 veckor)
    8. ruderalis indica (autoblommade :))
    9. duckfot nya idag (12/6)
    10. dansk pot*sf
    11. 2 okända strain (veggade inne 3 veckor)

    jord:
    planteringsjord
    kogödsel
    barkmull
    vanlig jord?

    2 liter mäsk!

    näring:
    människo kiss :)
    vanlig blomnäring. (maxi)

    planterar i:
    10 st 10 liters plastkrukor
    ca 30-35. 5 liters plastpåsar.

    1 bildernabilder kommer i veckan..

    nu har det varit varmt ca vecka, tillochmed för varmt ca 35-40 grader i växthuset. ska jag ställa ut dom utanför växthuset eller ska jag låta dom stå inne och bara uppna dörren till växthuset

    replied 17 years, 10 months ago 2 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • reaper

    Member
    2006-06-11 at 19:13

    nu har det varit varmt ca en vecka, tillochmed för varmt ca 35-40 grader i växthuset. ska jag ställa ut dom utanför växthuset eller ska jag låta dom stå inne och bara uppna dörren till växthuset nu när det är så varm är rädd att dom växer mindre om det är så varmt? för dom växer rättså långsamt nu… ? :?:

  • metzger

    Member
    2006-06-11 at 19:27

    WOOOOOORD!!! fett helikopter! fan, du kör växt hus utomhus då eller?? då borde passiva hål i botten av ditt växt hus göra susen med ditt värme problem.
    Men kör in nån fläkt i toppen av ditt “lust hus” för att driva ut den gammla o varma luften!
    Eller om du bara lyfter en bit utav pcv plasten en aning i botten och i toppen!??

    Ser fram emot bilder, har lust o hooka upp nåt liknande tills nästa sommar!! ska följa denna odling man!!

    Good Luck m8!! :D
    [edit] glömde att notera att du har ett fint bibliotek med strains där, kryssar fingrarna för fina långbenta damer ❗

  • reaper

    Member
    2006-06-11 at 20:18

    @metzger wrote:

    WOOOOOORD!!! fett helikopter! fan, du kör växt hus utomhus då eller?? då borde passiva hål i botten av ditt växt hus göra susen med ditt värme problem.
    Men kör in nån fläkt i toppen av ditt “lust hus” för att driva ut den gammla o varma luften!
    Eller om du bara lyfter en bit utav pcv plasten en aning i botten och i toppen!??

    Ser fram emot bilder, har lust o hooka upp nåt liknande tills nästa sommar!! ska följa denna odling man!!

    Good Luck m8!! :D
    [edit] glömde att notera att du har ett fint bibliotek med strains där, kryssar fingrarna för fina långbenta damer ❗

    tack för krediten ;)
    japp jag kör växthus utomhus :) det är redan “öppet” lite nertill. så jag tycker att det borde försvinna lite värme men dessvärre gör det inte det…
    en fläckt skulle vara guld men tyvär har jag ingen el dit ca 4 km hemifrån. så det är en 5 minuters bilresa.. men jag tror jag försöker med blir batteri och fläkt och öppna ett litet hål i taket så värmen försvinner.

    måste bara säga att dom som inte är veggade inne är ca 5 cm(4 bladpar) och dom som är veggade inne ca 35-40 cm.

    bilder kommer snart (troligtvis tisdag) har inte lagt in bilderna på datorn än,ska försöka be en kompis hjälpa mig. jag är inte bra på datorer. hehe..

    godnatt :)

  • reaper

    Member
    2006-06-11 at 21:42

    Stil dem udenfor når solen skinner.

    Nice strains.

    Held og grolykke :)

    Paddy

  • reaper

    Member
    2006-06-11 at 22:46

    Om du har plats ställ in en massa stora vattendunkar in i växthuset. På det sättet kyler det lite på dan och värmer sedan på natten, du får ett stabilare temperatur. Däremot behövs det nog en del för att uppnå den effekten i ett så pass stort växthus, men prova dig fram :)
    Peace

  • reaper

    Member
    2006-06-12 at 11:41

    vattendunkar ska det bli!! tack för tipsen.

Log in to reply.