Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken OneManArmys Utomhusodling -06 =) UPDATE 10/7

  • OneManArmys Utomhusodling -06 =) UPDATE 10/7

    Posted by onemanarmy on 2006-07-02 at 19:09

    Hejsan, tänkte från början inte dela med mig av min odling, men sen slog det mig att det vore ju grymt egoistiskt att sitta inne på massa bilder från årets odling utan att dela med mig :)

    Strainsen är:

    *BubbleskunkXC99

    *CitralskunkXg13Xhp

    *FullmoonXwydn

    *Lowryder

    Det hela började med uppdrivning inomhus :)

    25 April, nu har de små liven precis vaknat till liv

    Vi gör ett litet hopp i tiden, fram till 8 Maj, då de fick sola sig ute några timmar en varm dag :)

    Jag minns inte när jag satte ut dom, men det var någon gång mellan 21 Maj och 17 juni.
    Från början var det 3 Bubbleskunk, 3 citralskunk, 10 Lowryder och runt 20 Fullmoon, men efter ett hårt snigelangrepp överlevde endast 2 Lowryder, 2 bubbleskunk, och några få fullmoon :(
    Så såhär såg det ut den 17 juni.

    En i marken planterad Fullmoon, och en fullmoon i kruka, i hörnet kan man skymta en fullmoonklon.

    Två Bubbleskunk, den till höger blev ledsen av snigleangreppet och fick halva stammen uppkäkad, men lyckades senare på ett mirakulöst sätt att reparera det :) (se senare bilder)

    Två Fullmoon, båda i krukor, den i den vita hinken fick jag till en riktigt lyckad FIMning på, 8 toppar :D Den är sliten på denna bilden, men på senare bilder så kan ni se att den repat sig ordentligt :)

    Här är två Lowryder som är i full fart att blomma, den första står i kruka och har kommit betydligt längre i blommningen än den andra, misstänker att detta beror på snigelangreppet på den i marken.

    Och så hoppar vi fram ytterligare i tiden, närmare bestämt till 31 Juni :)

    Här är de två Bubbleskunkarna, som ni kan se så har de repat sig ordentligt.

    Här är Fullmoonen som ni kunde se på bild nummer 3.
    Också den har växt till sig. :)

    Försökte ta en vacker bild, men jag fick inte med solen och molnen på det sättet jag ville, mobilkamera är väl ingen kamera man tar poetiska foton med direkt :D En fullmoon är även detta.

    Här är den FIMade fullmoonen, den ser inte mycket ut för världen på bilden, men den är sjuuukt buskig och fin IRL.

    Denna bilden föreställer en Fullmoonklon (närmast) som är nyplanterad på fotot, i krukan kan man se en blommande lowryder. Och den tredje plantan vet jag faktiskt inte riktigt vad det är, det är antagligen en fullmoon, men det kan vara en citralskunk. Denna blev HÅRT angripen av sniglar och nästan HELT uppäten, men ett litet skott klarade sig, och därför lät jag den stå kvar. och gissa om jag vart grymt överraskad av hur den såg ut när jag kom tillbaka :D

    Det var allt för nu, ursäktar för dålig kvalité på bilderna, de är tagna med mobilkamera. Ska någon gång nu i veckan om jag hinner plantera ut en Powerplant samt 3 CitralSkunk*G13*HashPlant (drakens fröer)

    Update kommer när jag känner för det 😆

    Mvh//OneManArmy
    Peace! :hippie:

    replied 17 years, 4 months ago 8 Members · 29 Replies
  • 29 Replies
  • yerba

    Member
    2006-07-02 at 22:16

    ÅÅÅÅ va gött det ser ut!
    lite väl glubska sniglar bara! 👿

    lycka till!

  • reaper

    Member
    2006-07-03 at 11:11

    Det där ser ju ut att bli en hel del, Fan vilka äckliga sniglar häll salt på de jävlarna :D

  • reaper

    Member
    2006-07-03 at 11:31

    Ser fint ut Onemanarmy!
    Hoppas allt går vägen denna gången..

    :hemp:

  • reaper

    Member
    2006-07-03 at 11:59

    Lycka till!.

    Peace & Love From GanjaOne!.

  • onemanarmy

    Member
    2006-07-06 at 18:09

    Dåligt med kommentarer, men tack ni som kommenterat :D

    En liten update kanske?

    Från de sista bilderna till dessa, har det endast gått 4 dagar! Det växer något helt galet i den här värmen, tyvär blir det också torrt, och de två som ännu står i kruka mådde inte så bra :( Men de fick rikligt med vatten så de ska väl repa sig, denna syn mötte mig häromdagen.

    Men de hade inte vissnat, så de bör repa sig hyffsat bra, ska gräva ner dom i helgen om jag hinner :)

    Och så de andra då :D

    Vi börjar med skunken :) Dessa går nu upp till solaplexus (under bröstet) på mig.


    Dom trivs bra där :D

    En Lowryder i kruka, lite problem med denna :(
    Som ni ser så har vissa blad börjat att vissna, och när jag tittade lite närmare på den upptäckte jag mögel 👿 Vad tycker ni att jag borde göra? Skörda nu? Eller vänta och se om den reder sig själv? Vill ju inte att den ska självdö.

    En mycket suddig närbild med en hand bakom för att man ska se hur stor den är, ni får vrida på huvudena 😆

    Och så lite Fullmoonbilder :)

    Här är den som blev uppäten sånär som på ett skott :) Bakom kan man skymta klonen som också lämnades till sitt öde, och den verkar reda ut det bra :)

    Och så en liten översikt på några av plantorna :)

    Ska som sagt gräva ner de två Fullmoonen som står i krukor, så fort jag hinner.

    Och så en liten rolig historia om detta besökstillfälle. 😆
    Jag går alltid ut till mina plantor med vattendunkar i en ryggsäck modell försvarsmakten, stor med andra ord :p
    Och när man vandrat dryga halvmilen dit med över 20 kilo på ryggen, så vänder man inte gärna tillbaka utan att göra det man ska. Men denna gången var det nära.
    Odlingen ligger långt ute på bonnalandet, men det rör sig faktiskt en hel del människor på “stora” vägen, så jag brukar sitta och vila lite vid vägkanten innan jag viker av in i skogen, ni förstår nog varför.
    Och när jag då satt där och vilade så åker det förbi en POLISBIL!!! 😮 Mitt ute på bonnalandet. Tankarna börjar att rusa, och paranojjan är given.
    Någon har hittat odlingen? Har dom span på odlingen? Vad fan gör snuten här ute? Så jag sitter kvar i 10 minuter innan jag ens vågar resa mig upp. Och jag får för mig att polisen har parkerat bakom en sväng, så jag går tillbaka, men hittar ingen polisbil.
    Snabbt som fan går jag in på den lilla skogsvägen.
    Nu söker jag av VARJE träd för att hitta snutarna som givetvis måste sitta i träden och titta på mig med kikare 😆 Såg dock inga poliser och efter 20 minuters spaning så vågar jag gå av den lilla skogsvägen in i skogen, väl inne vid odlingen låtsas jag som om att jag har hittat den av en slump :D Låtsades i en kvart, och när det inte kom några poliser så öppnade jag väskan rysligt försiktigt, sen smyger jag runt, tyst som en mus och vattnar sakta sakta, bara för att eventuell polis inte ska höra vattnet rinna :D hehe, ja jävlar vad nojjan kan göra med en :D

    Rörig historia förmodar jag, men jag skyller på värmen, vi har haft 32 grader här idag 😯

    Och glöm inte att kommentera nu också ;)

    Over and out!
    P E A C E ! :hippie: :hemp:

  • evilganja

    Member
    2006-07-06 at 18:24

    Själv hade jag sprungit från platsen, hem och hämtat passet, förseglat hemmet och stuckit med första bästa plan till Isle of Man eller Monaco eller nåt.. 😆

    Skämt åsido. De ser skitfina ut! Spraya Lowrydern med något svampdödande medel, den har ju en tid kvar att blomma så det går nog att rädda det mesta av den. Lycka till!

  • reaper

    Member
    2006-07-06 at 18:49

    hehe kul läsning om nojjan där 😆
    o vad gäller växterna så ser det skitbra ut :munchies:
    fortsätt med uppdateringarna detta ska jag följa till varje pris

    mvh/p

  • reaper

    Member
    2006-07-06 at 19:00

    GROOOOOOOOOOOVT vacker plantering där grabben!
    Bra jobbat, hoppas på fler bilder 😈 !
    Peace!

  • reaper

    Member
    2006-07-06 at 20:09

    väntar på mer bilder :D Ack så fint.

  • reaper

    Member
    2006-07-06 at 21:43

    Flotte planter. Gode billeder :)

    Vad tycker ni att jag borde göra? Skörda nu? Eller vänta och se om den reder sig själv?

    Lad den leve.

    Paddy

  • onemanarmy

    Member
    2006-07-07 at 13:44

    Tack för alla trevliga kommentarer :) Det värmer efter en hård dags slit på bygget :D Eller ska man säga kyler? 😆

    Ska försöka att uppdatera med jämna mellanrum också, ska ju bli soldat nu om några veckor så det blir väl lite tight med besökstillfällen, därför vill jag gräva ner plantorna så snabbt som möjligt så att naturen kan ha sin gång :)

    Evilganja: Hmm, väteperoxidlösning? Har väteperoxid här hemma, men den är 30%ig.
    Kan jag hitta något medel i handeln annars?

  • evilganja

    Member
    2006-07-07 at 14:22

    @onemanarmy wrote:

    Evilganja: Hmm, väteperoxidlösning? Har väteperoxid här hemma, men den är 30%ig.
    Kan jag hitta något medel i handeln annars?

    30% är lite stark va… Spä ut den till ~5%. Testa på en liten del av plantan och se så att det inte är för starkt och bränner plantan. Såpa kan ju i viss mån ta kål på mögel, men ingen bra idé sent i blom om man inte vill röka tvål.

  • onemanarmy

    Member
    2006-07-07 at 15:00

    @EvilGanja wrote:

    @onemanarmy wrote:

    Evilganja: Hmm, väteperoxidlösning? Har väteperoxid här hemma, men den är 30%ig.
    Kan jag hitta något medel i handeln annars?

    30% är lite stark va… Spä ut den till ~5%. Testa på en liten del av plantan och se så att det inte är för starkt och bränner plantan. Såpa kan ju i viss mån ta kål på mögel, men ingen bra idé sent i blom om man inte vill röka tvål.

    Okay :) Tackar, ska titta på det :) Jag försöker att undvika att röra mig där ute allt för ofta, särskilt nu också 😆

  • onemanarmy

    Member
    2006-07-10 at 19:09

    Dags för update igen :)
    Var idag ute och skulle plantera ut 4 nya plantor, samt plantera om 2 fullmoon som bodde i kruka.
    Nojjan gjorde dock så att jag bara hann med att plantera om fullmoonen samt plantera 3 nya, gav den fjärde samt en säck jord till en kompis istället, som tack för att han ställde upp att köra :D

    Idag skördade jag även Lowrydern, detta för att vissa blad börjat gulna, samt att jag inte vill dra ut dit igen nu på ett tag, så nu finns det inga plantor i kruka, alla är glada och nergrävda :)
    Nu väntar jag bara på lite regn :)

    Vi börjar med några Fullmoonbilder då :)

    Här är den FIMade som fått ett nytt hål med ny jord att mysa i :) Lite ledsen på bilden tack vare torkan, men den repar sig snart :)

    Detta är toppen på den snigelattackerade :D Repar sig bra!

    Ännu en fullmoon :) Stor och fin, växer bra :)

    Och så tar vi Bubbleskunken då :D Dessa är jag mycket nöjd och stolt över *skryt* :D Det luktar från flera meters håll om dom när man kommer, hehe.

    Fanleaf :)

    Fråga mig inte varför jag tog denna bilden, men jag tycker den ser så mäktig ut från marknivå :)

    Jag hade visst fel om mina tidigare uppgifter om höjden på dom :?
    Hur nu det gick till, gjorde en grov och snabb uppskattning i nojjan förra gången antar jag :D Så nu fick en polare ställa sig jämte som mått :)

    Och så ett par bilder på de nyplanterade små tillskotten :D
    De ser lite hängiga och ledsna ut nu, men det är för att de har bott i en låda med plast över när de transporterades så de har blivit lite nertyngda. Antar att dessa kommer växa till sig ganska snabbt om sniglarna låter dom vara ifred :(

    Detta är två citralskunk * G13 * Haschplant.

    Och detta är en Powerplant :)

    Sen var jag även denna gång nojjig som tusan, så jag glömde att ge dom snigelfritt som jag köpt 😳
    Får cykla ut i veckan och lägga ut lite :)

    Sen så skördade jag som sagt Lowrydern i kruka, och såhär såg den ut efter lite klippning, skördad i förtid, men lite ska man nog kunna få ut av den :) 27g väger den blöt och med stammen kvar, vad tror ni man kan få ut av den? 5g torrt?
    Här är den iallafall :)


    Målade lite på bilden då det låg ett kuvert jämte med mitt namn och adress 😆 Var nära att missa det 😳

    Vet inte heller varför jag tog denna bilden, men jag tycker det är en vacker liten tomatklunga :) Hehe

    Det var allt från nu :) Dröjer nog ett tag innan nästa update, men ni orkar nog vänta hopaps jag :)

    Och nu ser ni till att kommentera ordentligt :D :hemp: :hippie:

  • evilganja

    Member
    2006-07-10 at 19:17

    Vad ska man säga förutom JÄVLIGT fint! :) Kul att alla har klarat sig så bra som de har gjort. Bubbleskunken verkar bli fet. Skitfint helt enkelt. Skulle tippa på att din LR landar på 6-8 gram torkat…

Page 1 of 2

Log in to reply.